  • 1. Data: 2006-06-29 10:28:16
    Temat: Visa Electron na wakacje - wystarczy?
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    Czy karty VE działają we wszystkich krajach?

    Mam karty 3 banków, ale wszystkie VE.
    Zastanawiam się, czy są jakieś kraje,
    gdzie będę miał kłopoty z pobranim gotówki
    lub płaceniem kartą podczas wakacji.
    Pytam ogólnie, bo nie wiem gdzie polecę
    (zdecydowałem tylko, że będzie to z oferty
    Last Minute :)).

    A może istnieją jakieś strony opisujące
    gdzie i w jakich krajach dobrze działają
    poszczególne karty (lub ich rodzaje)?

    Pozdrawiam,
    ~|_ukasz

  • 2. Data: 2006-06-29 11:14:04
    Temat: Re: Visa Electron na wakacje - wystarczy?
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    generalnie to wyplata gotowki z bankomatu nie powienies miec problemu,
    podstawa, aby bylo na nim odpowiednie logo
    gorzej sprawa wyglada w przypadku transakcji bezgotowkowych - nie wszedzie
    plaskie karty sa akceptowane, dlatego tez warto miec ze soba
    chociaz jedna karte wypukla

    na koniec jezeli wybierasz sie na wakacje do Europy Zachodniej to zabierz
    karte Maestro/Mastercard, VISA jest popularniejsza w USA

    zdarzylo mi sie kiedys, ze bankomat nie akceptowal kart VISA tylko MC

    oczywiscie do strefy euro zabierany karte rozliczana w euro ;-))

    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2006-06-29 13:13:16
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    RobertS napisał(a):
    > na koniec jezeli wybierasz sie na wakacje do Europy Zachodniej to zabierz
    > karte Maestro/Mastercard, VISA jest popularniejsza w USA

    a tak, to wiem, jestem czytelnikiem grupy od lat

    > zdarzylo mi sie kiedys, ze bankomat nie akceptowal kart VISA tylko MC

    ale gdzie?

    a AmEx?

    > oczywiscie do strefy euro zabierany karte rozliczana w euro ;-))

    na strefe euro mala szansa, to beda jakies cieple kraje!

    ~|_.

  • 4. Data: 2006-06-29 13:46:20
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > ale gdzie?

    we Francji i w Tunezji

    > a AmEx?

    nie zwrocilem uwagi, nigdy nie korzystalem z DC ani AmEx'a

    > na strefe euro mala szansa, to beda jakies cieple kraje!

    zalezy jeszcze ktore...

  • 5. Data: 2006-06-29 13:47:17
    Od: "monia" <m...@m...pl>

    Zgadzam się, że jeśli chodzi o bankomaty to nie powinieneś mieć problemów w
    Europie (gdzie indziej nie wiem) z wypłatą jeśli jest na nim logo VE - to
    samo w marketach.
    Jeśli chodzi o transakcje bezgotowkowe to ja sama miałam problemy jedynie na
    stacjach benzynowych ( głównie przy autostradach), gdzie w kilku przypadkach
    karta ta była bezuzyteczna. W marketach nie zdażył mi się problem. Warto
    jednak miec jakiś nawet drobny zapas żywej gotówki lub kartę kredytową.
    Ja, po zatankowaniu paliwa, uslyszalam, że karta (mimo wczesniejszego
    przytaknięcia głową osoby za ladą), jest nie dobra a malo tego nie ma na
    niej żadnych pieniędzy, padło też słowo "policja". Musiałam zastawić
    paszport i jechac do najblizszego miasta z bankomatem zeby wypłacic gotówke
    z karty, wrocic i zaplacic. Taki był przejazd przez Austrię, jeszcze mi
    zażucili że nie znam dobrze ich języka a podróżować mi się zachciało - to
    kiedy nie moglismy się dogadać w ich ojczystym języku. Żenada, więc opisałm
    tę sytuację ku przestrodze innych, którzy też kiedyś chcieliby pojechac
    swoim wozem lub korzystać z zakupów na stacjach benzynowych.
    Przed transakcja zawsze dobrze upewnij się czy obsługiwana jest VE.
    monika.

  • 6. Data: 2006-06-29 13:52:15
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

> [...]
    > lub płaceniem kartą podczas wakacji.
    > Pytam ogólnie, bo nie wiem gdzie polecę
    > (zdecydowałem tylko, że będzie to z oferty

    same VE mogą nie starczyć
    lepiej wziąć jeszcze jakąś kredytówkę, np. MasterCard

  • 7. Data: 2006-06-29 18:46:07
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    [....]
> [...]
    opisałm tę sytuację ku przestrodze innych,
    > którzy też kiedyś chcieliby pojechac swoim wozem lub korzystać z zakupów na

    Tak tylko przytakne glowa, ze podczas moich "przejazdow" przez Austrie
    milej obslugi na stacjach benzynowych jeszcze nie spotkalem. I takiej
    sytuacji jak opisalas wlasnie tam bym sie najbardziej spodziewal.

    --
    Pozdrawiam,
    Wilczek

  • 8. Data: 2006-06-30 07:08:44
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Tak tylko przytakne glowa, ze podczas moich "przejazdow" przez Austrie
    > milej obslugi na stacjach benzynowych jeszcze nie spotkalem. I takiej
    > sytuacji jak opisalas wlasnie tam bym sie najbardziej spodziewal.

    natomiast mnie nic przykrego w Austrii (na stacjach benzynowych) nie
    spotkalo,
    pelna kultura ;-)

    gorzej (pod wzgledem platnosci) bylo we Francji, gdzie na automatycznej
    stacji benzynowej
    nie moglem zaplacic zadna z posiadanych kart (debetowe-plaskie i
    kredytowe-wypukle z logo VISA),
    nie bylo natomiast problemow z placeniem na stacjach z obsluga

    inna sytuacja wystapila w Hiszpanii, tam po 22.00 (zwykle) najpierw sie
    placi, a dopiero pozniej nalewa
    benzyne, przy platnosciach karta b.czesto musialem pokazywac paszport...ale
    to nie byly jakies
    duze utrudnienia, co kraj to obyczaj ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2006-06-30 07:19:30
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
    > duze utrudnienia, co kraj to obyczaj ;-))

    na Węgrzech spotkałem stację, gdzie mieli napisane, ze przyjmują tylko
    MasterCard, ale i Visa Classic udało się zapłacić :)
    Słowacja, Chorwacja, Rosja - bez problemów płaciłem VC
    w Chrowacji wypłacałem z bankomatu ichnie Kuny Visą Elektron

  • 10. Data: 2006-06-30 08:38:22
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    Robert Wicik napisał(a):

    > same VE mogą nie starczyć
    > lepiej wziąć jeszcze jakąś kredytówkę, np. MasterCard

    Jasne, ale obawiam sie, ze nie zdaze wyrobic :|
    Na szybko to moge miec jedynie VC.

    Wciaz czekam na info jak jest z VE w roznych krajach
    (Egipt, Turcja, Grecja, Malta, Dominikana, ...).

    pozdr
    ~|_ukasz