  • 1. Data: 2007-01-18 13:05:53
    Temat: Ucieczka z ROR - problem prawny
    Od: "tpajak" <t...@o...eu>

    Witam Grupę,
    Kwestia jest następująca: w pewnym banku jest spłacany kredyt. W umowie
    kredytu jest wskazany nr ROR w tym samym banku z którego są ściągane kolejne
    raty. ROR jest denny pod każdym względem i posiadacz chętnie by z niego
    zrezygnował a zwlaszcza z oplaty za jego prowadzenie. Kilka prób zamknięcia
    RORu zakończyło się niepowodzeniem (ROR jest związany z kredytem). Oststnio
    bank przysłał pismo w którym informuje o zmianach w prowadzeniu ROR i
    zamieściło klauzulę że jak komuś nowe warunki nie pasują to może w terminie
    14 dni złożyć rezygnację. To wynika z któregoś tam punktu prawa bankowego
    chyba. Teraz czy można na tej podstawie wykpić się z tego RORu czy też
    zapisy umowy kredytowej są nadrzędne.
    Poproszę jakiegoś prawnika o opinię.

    pzdr

    tpajak

  • 2. Data: 2007-01-18 13:29:27
    Temat: Re: Ucieczka z ROR - problem prawny
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *tpajak* na tej grupie:

> [...]
    > 14 dni złożyć rezygnację. To wynika z któregoś tam punktu prawa bankowego
    > chyba. Teraz czy można na tej podstawie wykpić się z tego RORu czy też

    Pytanie czy nie będzie się to wiązało z naruszeniem warunków umowy
    kredytowej. Tj. IMHO możesz się wykręcić z tego ror, ale musisz brać
    pod uwagę skutki jakie wywiera to w zakresie umowy kredytowej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2007-01-18 13:56:55
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Pytanie czy nie będzie się to wiązało z naruszeniem warunków umowy
    > kredytowej. Tj. IMHO możesz się wykręcić z tego ror, ale musisz brać
    > pod uwagę skutki jakie wywiera to w zakresie umowy kredytowej.

    Zapewne bedzie trzeba splacic kredyt w calosci.

  • 4. Data: 2007-01-18 14:18:18
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    bank nie moze warunkowac skorzystania z jednej uslugi tym, ze klient
    musi korzystac z drugiej wiec dzialanie banku jest bezpodstawne

    czy te nowe warunki sa gorsze od tych starych?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2007-01-18 15:21:51
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    RobertS napisał(a):
    > bank nie moze warunkowac skorzystania z jednej uslugi tym, ze klient
    > musi korzystac z drugiej wiec dzialanie banku jest bezpodstawne

    Nie? To ja chcę KK w mBanku bez eKonta (nieważne, że bezpłatne). :-P

    Albo lokatę bez rachunku bieżącego (to ograniczenie dotyczy różnych banków).

  • 6. Data: 2007-01-18 17:54:20
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Jan 2007 16:21:51 +0100, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wklepał(-a):

    >Nie? To ja chcę KK w mBanku bez eKonta (nieważne, że bezpłatne). :-P
    >
    >Albo lokatę bez rachunku bieżącego (to ograniczenie dotyczy różnych banków).

    Wiele banków oferuje tylko karty lub tylko lokaty bez konieczności posiadania
    ROR. Możliwości techniczne to ich problem. :)

    Wg mnie nie ma problemu technicznego ze wskazaniem rachunku innego niż ROR, z
    którego będą pobierane raty kredytu, ale pewnie bank będzie się wykręcał, że
    posiadanie ROR jest warunkiem korzystania z kredytu.

  • 7. Data: 2007-01-18 18:38:39
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Wg mnie nie ma problemu technicznego ze wskazaniem rachunku innego niż ROR, z
    > którego będą pobierane raty kredytu, ale pewnie bank będzie się wykręcał, że
    > posiadanie ROR jest warunkiem korzystania z kredytu.

    Jasne, że to nie problem techniczny, tylko kwestia konstrukcji umowy +
    marketingu.

  • 8. Data: 2007-01-18 18:39:14
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

> [...]
    > posiadanie ROR jest warunkiem korzystania z kredytu.

    Jasne, że to nie problem techniczny, tylko kwestia konstrukcji umowy +
    marketingu + procedur.

  • 9. Data: 2007-01-19 08:06:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > że
    > posiadanie ROR jest warunkiem korzystania z kredytu.

    Jesli numer rachunku jest w umowie, to w przypadku jego zmiany moze sie
    okazac, ze jest wymagany aneks (w wielu przypadkach platny).

    MK