    From: "bankier" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: UWAGA NA KARTĘ KREDYTOWĄ REIFFEISENBAKU
    Date: 27 Aug 2003 08:55:12 +0200

    Chciałem zwrócić wszystkim uwagę na nierzetelność "sprzedawców"Reiffeisenbanku
    ( trudno ich nazwać przedstawicielami handlowymi lub co gorsza pracownikami
    bankowymi).
    Otóż moja znajoma pracując w instytucji pozabankowej i nie znając się zbytnio
    na bankowości skorzystała z ich "promocji" na kartę kredytową. Otrzymała pewien
    spory jak dla niej limit (ok.5000 zł) Wybrała się na zakupy, zakupiła trochę
    mebli i tym podobnych rzeczy - w każdym bądź razie zaszalała wiedząc , że
    spłaci prawie całość przed upływem wyznaczonego okresu na spłatę zadłużenia (
    dla nie wtajemniczonych: spłata zadłużenia w wyznaczonym terminie - brak
    naliczonych odsetek za czas kredytowania). Tak więc spłaciła prawie całe
    zadłużenie (pozostasła do zapłaty kwota ok 100-120 zł). Zgodnie ze słowami
    pani "sprzedawczyni" odsetki miały być naliczane od POZOSTAŁEJ kwoty zadłużenia
    czyli ok. 100 zł. WIERYTNA BZDURA!! TOTALNE KŁAMSTWO PRZEDSTAWICIELKI Banku
    Oczywiście niczego nieświadoma znajoma (prawnik, żeby było śmieszniej) zaufała
    Pani "sprzedawczyni", która Z PREMEDYTACJĄ poinformowała ją że karta funkjonuje
    w taki sposób i niestety nie przeczytała regulaminu. A tam co???

    NIESPODZIANKA!!!!!

    Bank nie będzie naliczał odsetek tylko w przypadku spłaty CAŁOŚCI ZADŁUŻENIA -
    w każdym innym przypadku a i owszem naliczane będą odsetki w skrócie mówiąc tak
    jak przy "szczgólnie uczciwych ofertach" czyli 30% od całości zadłużenia , a
    nie tak jak przekonywała przedstawicielka Reiffeisenbanku- od pozosałego
    zadłużenia. W skrócie - za pozostawienie sobie na zadłużeniu 100 zł po miesiącu
    moja znajoma musiała zapłacić ok 140 zł odsetek. Tak to ODBIERA moja koleżanka.
    Tylko dla tego że wymieniona wyżej "sprzedawczyni" wskazanego wcześniej Banku
    ma prowizję za wciśniętą naiwniakowi kartę i zrobi i powie wszystko aby taki
    naiwniak/naiwniaczka kartę wzięła.

    Ktoś może powiedzieć :"widziały gały co podpisywały" - Reiffeisenowi
    przysługują te odsetki jak psu micha - ale mojej koleżance jak i mnie z racji
    tej że mi jej żal-przysługuje prawo wyrażenia swojej opinii o nierzetelnych
    przedstawicielach. Bank stoi na zaufaniu klientów i jest to BARDZO czuły
    punkt każdego banku - mam wrażenie, że wymieniony przeze mnie bank winien
    staranniej dobierać swoich przedstwicieli

    PS.
    Ku przemyśleniu kierownictwa ww. banku :" zadowolony klient zakomunikuje 3
    innym o swoim zadowoleniu, niezadowolony 10 osobom
    sukcesów w dalszej sprzedaży ( ale już nie kręgu moich znajomych a jest to
    spora liczba mudzi z dużymi dochodami)