  • 1. Data: 2011-06-02 05:57:07
    Temat: Token-bateria
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    Czy wymiana baterii w tokenie nie spowoduje skasowanie z niego jakiegoś
    algorytmu/klucza z powodu chwilowego braku zasilania baterią? Mam token
    już ponad 8 lat i zastanawiam się, czy jak wymienię sam, to i tak będę
    musiał wymienić token w banku.

  • 2. Data: 2011-06-02 06:13:08
    Temat: Re: Token-bateria
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 02 Jun 2011 07:57:07 +0200, BQB
    <a...@a...com.invalid> wrote:

    >Czy wymiana baterii w tokenie nie spowoduje skasowanie z niego jakiegoś
    >algorytmu/klucza z powodu chwilowego braku zasilania baterią? Mam token

    może i nie skasuje, ale i nie spowoduje wydłużenia jego działania.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-06-02 06:19:01
    Od: " " <w...@g...pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisał(a):

    > może i nie skasuje, ale i nie spowoduje wydłużenia jego działania.

    no i po co to robić

    bank ma obowiązek wymienic ci na nowy sprawny itd.

  • 4. Data: 2011-06-02 08:32:30
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    BQB <a...@a...com.invalid> wrote:
> [...]
    > algorytmu/klucza z powodu chwilowego braku zasilania baterią? Mam token
    > już ponad 8 lat i zastanawiam się, czy jak wymienię sam, to i tak będę

    Po terminie waznosci tokena mimo dobrej baterii system nie przepusci tokena.
    Mialem tak w lukasie, musialem isc wymienic bo zapomnieli mi wyslac.

    a.

  • 5. Data: 2011-06-02 17:35:34
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-06-02 10:32, Wemif pisze:

    > Po terminie waznosci tokena mimo dobrej baterii system nie przepusci tokena.
    > Mialem tak w lukasie, musialem isc wymienic bo zapomnieli mi wyslac.

    Lukas stosuje tokeny SecurID, które mają ustalony termin ważności, a
    ja od dobrych 10 lat używam w BZWBK tokenu Digipass firmy Vasco bez
    terminu ważności. Producent podaje dla nich czas życia baterii równy
    5 latom i zastanawiam się, ile mi jeszcze wytrzyma.

    T.

  • 6. Data: 2011-06-02 18:14:11
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > terminu ważności. Producent podaje dla nich czas życia baterii równy
    > 5 latom i zastanawiam się, ile mi jeszcze wytrzyma.

    A czy ingerencja we wnętrze tokena nie spowoduje jego nieodwracalnego
    niedziałania? Tokeny są dość wrażliwe na próbę dostania się do wnętrza.

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2011-06-02 19:59:14
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-06-02 20:14, Grzexs pisze:

    > A czy ingerencja we wnętrze tokena nie spowoduje jego nieodwracalnego
    > niedziałania? Tokeny są dość wrażliwe na próbę dostania się do wnętrza.

    Gdzieś przeczytałem, ze w tokenach Vasco próba wymiany baterii
    spowoduje nieodwracalną utratę seedu, PINu i parametrów
    aplikacji. Trzeba byłoby spróbować wymiany w taki sposób, żeby
    elektronika ani na moment nie miała przerwy w zasilaniu.

    T.

  • 8. Data: 2011-06-02 20:33:06
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

> [...]
    > terminu ważności. Producent podaje dla nich czas życia baterii równy
    > 5 latom i zastanawiam się, ile mi jeszcze wytrzyma.

    Nie wiedziałem, że któryś z banków ma tokeny bez daty ważności. Ale chyba
    jak się skończy bateria to wymieniają za darmo, więc nie warto kombinować,
    czy jak to u nich jest?

    a.

  • 9. Data: 2011-06-03 17:54:51
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > aplikacji. Trzeba byłoby spróbować wymiany w taki sposób, żeby
    > elektronika ani na moment nie miała przerwy w zasilaniu.

    Ja gdzieś czytałem, że jakakolwiek próba dostania się do wnętrza tokena
    powoduje jego nieodwracalne niedziałanie. Jakaś zapadka czy cóś i jest
    to zrobione zupełnie świadomie. Chodzi o to, by w nim "nie grzebać".

    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2011-06-03 18:40:25
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-06-02 22:33, Wemif pisze:

    > Nie wiedziałem, że któryś z banków ma tokeny bez daty ważności. Ale chyba
    > jak się skończy bateria to wymieniają za darmo, więc nie warto kombinować,
    > czy jak to u nich jest?

    BZWBK to AFAIK nie wydaje już tokenów.