eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2006-06-28 11:43:36
    Temat: Stanowisko banku
    Od: "Magdalena Ossowska" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W nawiązaniu do artykułu &#8216;400 tysięcy &#8222;wyparowało&#8221; z mBanku&#8217;,
    który ukazał się
    w dniu 28.06.2006r. na łamach Dziennika Łódzkiego, pragnę przedstawić
    stanowisko mBanku w tej sprawie.

    Opisywana przez Dziennik Łódzki sytuacja, tak, jak było to wskazane w artykule,
    nie jest związana
    z bezpieczeństwem systemu bankowego, a z nieuczciwym postępowaniem pracownika
    banku.

    mBank wyjaśnił sprawę z Klientem, który na żadnym etapie sprawy nie poniósł
    szkody, i którego Bank stale informuje o sytuacji. Od samego początku
    omawianego przypadku byliśmy w stałym kontakcie
    z odpowiednimi organami ścigania, a działające wewnętrzne procedury kontrolne
    banku pozwoliły na bardzo szybkie zidentyfikowanie zdarzenia i przekazanie
    organom ścigania pełnego materiału dowodowego, potrzebnego do ustalenia
    sprawców.

    Chcemy, aby jak najszybciej wyjaśnione zostały wszystkie szczegóły sprawy, a
    winni zatrzymani.

    W ciągu przeszło pięciu i pół roku działalności mBanku nie odnotowaliśmy żadnej
    udanej próby ingerencji w nasz system. Oczywiście bezpieczeństwo konta
    bankowego, bez względu na to, czy tradycyjnego, czy też internetowego, zależy
    zarówno od systemu, jak i Klienta oraz pracowników banku. Najczęściej niestety
    to człowiek jest tym nieprzewidywalnym, słabszym ogniwem.

    W odniesieniu do fragmentu artykułu mówiącego o utrzymywaniu sprawy w
    tajemnicy, chcemy zaznaczyć, iż ze względu na intensywne działania operacyjne
    podejmowane przez Policję we współpracy z mBankiem wszelkie publiczne
    informacje mogłyby być szkodliwe dla rozwiązania sprawy.

    Od początku istnienia mBank przywiązuje szczególną uwagę do kwestii
    bezpieczeństwa. Stosowane systemy bezpieczeństwa są najnowocześniejsze i
    najbardziej skuteczne spośród systemów używanych przez banki na całym świecie.
    Dodatkowo wprowadzone przez Bank procedury oraz system monitorowania działań
    pracowników pozwalają w pełni na odtworzenie wszystkich operacji związanych z
    rachunkami Klientów. Dlatego też w przypadku winy człowieka zawsze istnieje
    możliwość wskazania winnego oraz naprawienia ewentualnej szkody wyrządzonej
    Klientowi w wyniku działań poza prawnych.

    Magdalena Ossowska
    rzecznik mBanku


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1