  • 1. Data: 2008-07-29 18:14:28
    Temat: Spread w umowe o kredyt walutowy?
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Czy jakis bank umieszcza wysokosc spreadu
    w umowie o kredyt walutowy?
    Tutaj sugeruja by taka informacja byla w umowie:
    http://www.comperia.pl/index/?id=d860edd1dd83b36f02c
    e52bde626c653

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2008-07-29 19:33:49
    Temat: Re: Spread w umowe o kredyt walutowy?
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    >
    > Czy jakis bank umieszcza wysokosc spreadu
    > w umowie o kredyt walutowy?
    > Tutaj sugeruja by taka informacja byla w umowie:
    sugerować sobie mogą, ale ja jeszcze nie widziałem umowy, gdzie byłaby
    ta kwestia regulowana...

  • 3. Data: 2008-07-30 08:19:20
    Od: "Ope" <a...@a...co.uk>

    "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> wrote in message

    e52bde626c653
    > sugerować sobie mogą, ale ja jeszcze nie widziałem umowy, gdzie byłaby ta
    > kwestia regulowana...

    No tak, ale brak jakiegokolwiek odniesienia (chociazby do kursu NBP)
    oznacza, ze umowa jest skrajnie niekorzystna dla klienta. Zgodnie z taka
    umowa, bank moze nagle ustalic sobie cene waluty na 10x cena rynkowa (taki
    jednorazowy strzal, w przypadku powaznych klopotow finansowych) i nikt mu
    niz nie zrobi. Ale oczywiscie bank duzy silny - obywatel maly slaby, a
    mieszkac gdzies trzeba - i tak mamy kolejny przyklad nadstawiania tylka
    dymania Polakow przez firmy.

    Tak wiem, mozna brac przeciez kredyt w PLN - ale za nadstawianie tylka jest
    wynagrodzenie: od kilkuset do ponad 1 kpln/mc (roznica w wysokosci raty).

    pozdr

  • 4. Data: 2008-07-30 08:46:41
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Ope pisze:
> [...]
    > jednorazowy strzal, w przypadku powaznych klopotow finansowych) i nikt mu

    Wtedy możesz refinansować kredyt.
    Zresztą wyobraź sobie dym jaki by się zrobił gdyby wyszło na jaw,
    że bank taki a taki sprzedaje CHF po 20 zeta za sztukę.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 5. Data: 2008-07-30 18:16:38
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "Cubus" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Wtedy możesz refinansować kredyt.

    Nie zdazysz refinsnasowac, jezeli zmienia kurs tylko na dzien
    splaty kredytu:)

    > Zresztą wyobraź sobie dym jaki by się zrobił gdyby wyszło na jaw,
    > że bank taki a taki sprzedaje CHF po 20 zeta za sztukę.

    Pytanie czy poza dymem, oburzeniem itp. cos/ktos
    moglby skutecznie pomoc kredytobiorcom
    by nie placili oni zawyzonych rat w PLN?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2008-07-31 11:07:58
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Marcin pisze:

    > Nie zdazysz refinsnasowac, jezeli zmienia kurs tylko na dzien
    > splaty kredytu:)

    To spłacę dzień później. Karne odsetki za dzień zwłoki nie będą
    wielką kwotą.

    > Pytanie czy poza dymem, oburzeniem itp. cos/ktos
    > moglby skutecznie pomoc kredytobiorcom
    > by nie placili oni zawyzonych rat w PLN?

    Wg. mnie skutecznie mogła by pomóc świadomość
    istnienia spreadu i zawyżania kursu.
    Ponieważ nieliczni kredytobiorcy zwracają na to uwagę
    banki robią co chcą.
    Gdyby każdy o to pytał (tak jak np. o oprocentowanie)
    banki musiał by zacząć konkurować.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 7. Data: 2008-07-31 12:07:56
    Od: "Ope" <a...@a...co.uk>

    "Cubus" <c...@n...pl> wrote in message

    > To spłacę dzień później. Karne odsetki za dzień zwłoki nie będą
    > wielką kwotą.

    Ale przeciez dzien pozniej kwota by byla ta sama. Rate placisz po kursie z
    dn xx (wyznaczonego przez bank), a nie po kursie z dnia splaty. Tak
    przynajmniej to wyglada na wyciagu...

> [...]
    > Ponieważ nieliczni kredytobiorcy zwracają na to uwagę
    > banki robią co chcą.
    > Gdyby każdy o to pytał (tak jak np. o oprocentowanie)

    To prawda. Co gorsza ludzie mniej uwagi poswiecaja wyborze kredytu
    hipotecznego na x00 000 PLN niz na zakup telewizora za 3000 PLN.

    pozdr

  • 8. Data: 2008-07-31 12:37:27
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Bo mieszkania kupują bogaci, a telewizory biedni.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-07-31 12:45:38
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Ope pisze:

    > Ale przeciez dzien pozniej kwota by byla ta sama. Rate placisz po kursie z
    > dn xx (wyznaczonego przez bank), a nie po kursie z dnia splaty. Tak
    > przynajmniej to wyglada na wyciagu...

    To może dało by się skorzystać z jakiegoś paragrafu typu
    "niezgodność z zasadami współżycia społecznego"?
    Bo chyba mogę oczekiwać, że bank będzie mi sprzedawał
    walutę po: (kursie średnim NBP) +/- (maksymalnie parę procent
    tej wartości)

    Zresztą tu nie ma sytuacji równoważności kupującego
    i sprzedawcy. Bank ma uprzywilejowaną pozycję.

    Może jak zaczną się kombinacje ze spreadem nasilać
    znajdzie się jakiś uparty i doprowadzi do np.
    wyroku uznającego przymus zakupu waluty u wierzyciela
    za sprzeczny z prawem?

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 10. Data: 2008-07-31 13:14:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cubus pisze:

    > Może jak zaczną się kombinacje ze spreadem nasilać
    > znajdzie się jakiś uparty i doprowadzi do np.
    > wyroku uznającego przymus zakupu waluty u wierzyciela
    > za sprzeczny z prawem?

    A jest taki przymus? Nie znajdzie się choć jeden bank umożliwiający
    zakup waluty gdzieś indziej?

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz