  • 1. Data: 2009-04-13 08:36:25
    Temat: Splata kredytu w walucie
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,

    Ktore z bankow umozliwiaja splate kredytu hipotecznego bezposrednio w
    walucie (najchetniej w EURO)? KNF wydal rekomendacje na ten temat i taka
    opcja powinna byc dostepna od lipca. Jednak to tylko rekomendacja i nie
    wiadomo jak to bedzie w praktyce i czy bedzie tez dotyczylo kredytow
    zawartych wczesniej.

    Ma ktos jakies doswiadczenie w takiej splacie?

    --
    pozdrawiam
    \Wojtek

  • 2. Data: 2009-04-13 17:50:26
    Temat: Re: Splata kredytu w walucie
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Laphroaig pisze:

    > Ktore z bankow umozliwiaja splate kredytu hipotecznego bezposrednio w
    > walucie (najchetniej w EURO)? KNF wydal rekomendacje na ten temat i taka
    > opcja powinna byc dostepna od lipca. Jednak to tylko rekomendacja i nie

    Zastanów się jaką masz gwarancję, że w ciągu 30 lat ZAWSZE bez problemu
    uda Ci się zakupić euro, franki itp.?
    A jak Ci w kantorach rozłożą ręce i powiedzą: nie ma....?

    Rekomendacja KNF pozwala na zmianę waluty spłaty raz w ciągu okresu
    kredytowania, więc do złotówki nie ma powrotu.

    Że to mało prawdopodobne? A wydawało się prawdopodobne euro po prawie 5
    zł i druk pustych $$?

  • 3. Data: 2009-04-13 18:01:08
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Cubus wrote:

    > Zastanów się jaką masz gwarancję, że w ciągu 30 lat ZAWSZE bez problemu
    > uda Ci się zakupić euro, franki itp.?
    > A jak Ci w kantorach rozłożą ręce i powiedzą: nie ma....?

    rzecz w tym, ze dochody uzyskuje w EURO (DG i uslugi dla niemcow) wiec
    wydaje mi sie, ze wariant splaty w euro jest dla mnie dobrym
    rozwiazaniem. Mam nadzieje, ze przez najblizsze lata (zanim wejdziemy do
    strefy euro) dalej bede zarabial w euro (a przynajmniej czesc dochodow).
    Dzieki temu moja rata bylaby niezalezna od wahan kursow i od spreadu.

    No i mam jeszcze jeden dylemat, zmiana kursu w okresie od podpisania
    umowy do wyplaty kolejnej transzy :(. Tu widze glowne ryzyko

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 4. Data: 2009-04-13 18:10:03
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Laphroaig pisze:

    > rzecz w tym, ze dochody uzyskuje w EURO (DG i uslugi dla niemcow) wiec
    > wydaje mi sie, ze wariant splaty w euro jest dla mnie dobrym

    To tak. W Twoim wypadku jak najbardziej.

  • 5. Data: 2009-04-14 06:10:53
    Od: Marcin Krasoń - Structus.pl <m...@g...com>

    On 13 Kwi, 10:36, Laphroaig <m...@v...pl> wrote:

    > Ktore z bankow umozliwiaja splate kredytu hipotecznego bezposrednio w
    > walucie (najchetniej w EURO)?

    Euro nie wiem, ale franka pozwalają m.in. Fortis i WBK - to powinien
    być dobry trop w poszukiwaniu euro.

    pozdrowienia,
    Marcin

  • 6. Data: 2009-04-14 08:56:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2009 19:50:26 +0200, Cubus napisał(a):

> [...]
    >
    > Rekomendacja KNF pozwala na zmianę waluty spłaty raz w ciągu okresu
    > kredytowania, więc do złotówki nie ma powrotu.

    Dodatkowo spodziewam się, że banki wprowadzą prowizję za wpłatę gotówkową
    w walucie.

  • 7. Data: 2009-04-14 18:49:53
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Laphroaig wrote:

    > Ma ktos jakies doswiadczenie w takiej splacie?

    Dzisiaj zdobylem doswiadczenie w tej sprawie. Bylem w DB, o ktorym
    wczesniej slyszalem, ze dopuszcza taka splate.
    Okazalo sie, ze mimo swiadczonych przeze mnie uslug w niemczech
    (dzialalnosc gospodarca, uslugi) i otrzymywaniem na moje konto walutowe
    zaplaty za w/w uslugi to dla banku jest to coaagle za malo. Bank
    twierdzi, ze ja , mimo wplywow w EURO, zarabiam w zlotowkach!. W euro
    bym zarabial , gdybym byl zatrudniony w niemczech . Dziwne to wszystko :(

    --
    Pozdr
    Wojtek