    From: "wrtew sdgsa" <i...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Solidne Banki?
    Date: Sun, 4 Aug 2002 16:13:09 +0000 (UTC)

    Jestem tu pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość za wpadki . Chciałbym
    zasięgną waszej opini o bankach . Według mnie solidność naszych banków
    została mocno nadszarpnięta , otóż w listopadzie ubiegłego roku większość
    banków prześcigało się w propozycjach tzw. lokat antybelkowskich .Ludzie
    powierzyli im pieniądze na długi okres mając nadzieję że będąc
    długoterminowymi czyli dobrymi klientami będą dobrze traktowani przynajmiej
    nie gorzej niż nowi .A co zrobiły banki? Otóż nowi klienci któży teraz
    zakładają konto mają lepsze oprocentowanie niż ci długoterminowcy z
    listopada .Różnica wynosi około 1% mam na myśli tzw. lokaty
    negocjowane.Zastanawia mnie dlaczego klienci z listopada nie mogą dostać
    takich samych stóp procentowych jak ci którzy teraz zakładają konto prz
    takiej samej sumie pieniędzy ?Czy dlatego że tamtych banki "złapały" na długi
    termin i będzie im szkoda zerwać lokatę by niezapłacić podatku ?Ci którzy
    założyli lokaty długoterminowe powinni się zastanowić czy nie lepiej zerwać
    tą lokatę i założyć nową negocjowaną ?Dlaczego? Otóż od tej negocjowanej po
    zapłaceniu podatku co prawda dostaną mniejsze odsetki o około 0.2% niż od tej
    antybelkowskiej ale jeżeli będą musieli zerwać te długoterminowe lokaty wtedy
    będą musieli zapłacić podatek wstecz ale od niższych odsetek .Ale tego te
    banki napewno tym klientom nie podpowiedzą. Powyższe przykłady oprocentowania
    wziołem z BGZ .Banku tego nie polecam ,nie tylko z powyższych powodów ale ich
    obsługa i podejście do klienta przypomina czasy gdy klient był złem
    koniecznym