  • 41. Data: 2021-04-07 14:03:36
    Temat: Re: A jednak DOSZŁO
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-07-kwietnia-2021 o 13:41, Dawid Rutkowski pisze:
    > Pewnym problemem było niebezpieczeństwo nadziania się na DCC

    Jako że moja druga połówka jej używa/ła z zacięciem głównej księgowej
    ;-) To jest dokładnie sprawdzane na bieżąco ;-)

  • 42. Data: 2021-04-07 14:49:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 13:46:34 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > Wsadź sobie te wyliczenia w tyłek.
    >
    > Płacę 200 zł raty za pożyczone 10 tys.
    >
    > Gdybym nie zrezygnaował z ubezpieczenia płaciłbym te 130 zł raty
    > miesięcznej.
    >
    > Zapłacę bankowi 12 tysi a pożyczyłem 10 tysi.
    >
    > Może zluzuj w końcu te majty ;-)

    Echh, przynajmniej sobie w pandemii mogłeś humor poprawiać.
    Wyliczenia były złe, bo podstawiłem niewłaściwe wartości.

    Więc jeszcze raz - a dla przypomnienia link do oryginału tej dyskusji:
    https://groups.google.com/g/pl.biznes.banki/c/-rtKbV
    zm36o/m/ZxF16DL2AgAJ
    Mój post z 31 grudnia 2019, 19:11:30, w temacie: "150 PLN w promocji BNP Paribas".

    Ten kredyt miał dwie opcje - obie na 60 miesięcy:
    - 100zł raty za każde pożyczone 5k bez ubezpieczenia (200zł za 10k),
    - 115zł raty za każde pożyczone 5k z ubezpieczeniem (230zł za 10k).

    Czyli bez ubezpieczenia nadpłacasz przez 5 lat 1000zł za każde pożyczone 5k.
    A z ubezpieczeniem nadpłacasz przez 5 lat 1900zł za każde pożyczone 5k.
    I dopóki nie spłacisz przed terminem, mało ważne jest to, ile w tych 1900zł to
    procenty, a ile ubezpieczenie - bo ZTCP to było tak, że to ubezpieczenie to jednak
    więcej niż 900zł i z ubezpieczeniem "oprocentowanie było niższe".
    Ale to nic nie znaczy - bo po rezygnacji z ubezpieczenia wcale nie pozostało Ci to
    "niższe oprocentowanie" - tylko masz takie samo, jakbyś od początku wziął bez
    ubezpieczenia.
    Czyli płacisz 100zł raty za każde pożyczone 5k.
    A te 15zł dodatkowe do pierwszej raty to właśnie było to "chytry dwa razy traci" - i
    jeszcze mu się wydaje, że umie liczyć.
    I płacisz oprocentowanie wg wyższej stawki.
    Gdyby było tak, jak się łudzisz, że zrezygnowałeś z ubezpieczenia, ale zachowałeś
    niższe oprocentowanie, to płaciłbyś mniej niż 200zł raty.
    A tak to zapłaciłeś 15zł za miesiąc ubezpieczenia.

    Swoją drogą wciąż ciekawi mnie ta konstrukcja i zastanawiam się, dlaczego takie
    kombinowanie się bankowi opłaca.
    Niby to jakaś reklamka - "niższy %", co z tego, że razem z ubezpieczeniem koszt
    kredytu jest dwa razy większy, większość w tym nieszczęsnym kraju umiejętność
    liczenia ma właśnie na poziomie "z"-eda.
    Ale bank ryzykuje, że przy wcześniejszej spłacie będzie musiał proporcjonalną część
    ubezpieczenia oddać - a konstrukcja jest taka, że ubezpieczenie za cały okres kredytu
    płaci się z góry, ta suma jest doliczana do sumy wypłacanego kredytu (czasem
    odliczana, ale rzadko, bo to źle wygląda) - i nic dziwnego, że nawet przy niższym %
    płaci się większe raty.
    Może to jakaś sprawa podatkowa - że za "ubezpieczenie" płaci się mniejszy podatek?
    Albo może nie jest wliczane do aktywów?

  • 43. Data: 2021-04-07 14:53:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 14:03:40 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > Jako że moja druga połówka jej używa/ła z zacięciem głównej księgowej
    > ;-) To jest dokładnie sprawdzane na bieżąco ;-)

    Albo może po prostu masz "polską" kartę i niebezpieczeństwa nie ma.
    Jak się nie boisz, to napisz pierwsze 6 cyfr numeru karty.

    3 lata sprawdzania - no, ja wytrzymałem trochę dłużej, chyba nieco ponad 5, ale już
    jakiś czas temu dałem spokój.
    Jedynie sprawdzam, czy moneyback przychodzi - łobuzy w santander "zapomnieli" o
    wypłacie w styczniu, to pewnie "błąd z powodu zmiany roku" ;P

    Aha, i napisz, w której to placówce milka załatwiłeś tą zmianę typu konta - będzie
    wiadomo, gdzie chodzić w celu załatwiania rzeczy niemożliwych ;>
    Ale w sumie po co Ci konto 360? Chcesz za nie płacić? Czy jednak wziąć debetówki
    (warto, bo warunek ich bezpłatności jest taki sam jak warunek bezpłatności konta -
    chyba że masz zamiar bezpłatność konta wypełniać blikiem i nie ryzykować wyższej
    opłaty w przypadku niespełnienia warunków)? Ciekawe, czy dostaniesz rok darmowego
    ubezpieczenia?

  • 44. Data: 2021-04-07 15:14:56
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Szkoda mojego życia żeby to sprawdzać ja łaziłem wtedy po www i nie
    wychodziła mi rata 200 zł. Wychodziła WYŻSZA.

    Dzisiaj na tej stronie dostałem TO:

    Podsumowanie wniosku
    Do wypłaty na konto
    10 000,00 PLN
    Miesięczna rata
    258
    ,10 PLN
    Liczba rat
    60
    (5 lat 0 mies.)
    RRSO
    20,44%

    Może jestem niedochodowym klientem i oferta jest spersonalizowana ;-)

  • 45. Data: 2021-04-07 15:31:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    "
    > Po co więc tam w ogóle łaziłeś?

    Na tym fufufu to jakieś głupoty wychodziły. Kontakt z żywym człowiekiem

    bezcenne i _WYPŁACENIE ZA JEDNYM ZAMACHEM GOTÓWKI_.
    "

    PO TO TAM ŁAZIŁEM ;-)

    A rata to konkretnie 196,45 zł x 60 = 11787 + te 30 zł = 11817 zł

    CZYLI 1817 zł NADPŁATY ;-)

    Do czego jeszcze chcesz się PRZYCZEPIĆ? ;-)

  • 46. Data: 2021-04-07 15:50:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-07-kwietnia-2021 o 14:53, Dawid Rutkowski pisze:

    > Jak się nie boisz, to napisz pierwsze 6 cyfr numeru karty.

    Ale muszę spotkać żonę ;-)

    > 3 lata sprawdzania - no, ja wytrzymałem trochę dłużej, chyba nieco ponad 5, ale już
    jakiś czas temu dałem spokój.

    Ludzie są różni Dwie połówki ;)

> [...]
    wiadomo, gdzie chodzić w celu załatwiania rzeczy niemożliwych ;>
    > Ale w sumie po co Ci konto 360? Chcesz za nie płacić? Czy jednak wziąć debetówki

    Żona chce darmową kartę i darmowe konto ;-) tak jak za czasów Revoluta
    BYWAŁO ;-)

  • 47. Data: 2021-04-07 15:52:43
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    PS. A może też kredytową bo podobno zwiększa zdolność kredytową przy
    hipotece która może będzie niedługo POTRZEBNA ;-)

    Prawd to azaliż bo była pracownica banku tak doradza ;-)

  • 48. Data: 2021-04-07 16:14:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 15:31:26 UTC+2 _Master_ napisał(a):
> [...]
    >
    > Na tym fufufu to jakieś głupoty wychodziły. Kontakt z żywym człowiekiem
    >
    > bezcenne i _WYPŁACENIE ZA JEDNYM ZAMACHEM GOTÓWKI_.

    Gotówkę też byś dostał od razu - no chyba że chciałeś gotówkę z kasy, a nie przelew
    na konto, wtedy rzeczywiście do oddziału trzeba by iść, bo debetówki brak, a limity
    wypłat blikiem marniutkie.

    A wstydzić się chęci kontaktu z ładną panią z banku nie ma powodu - tylko nie należy
    oczywiście zabierać małżonki, wiem, co mówię, bo raz zabrałem i trafiliśmy na taką
    średnio ładną (całe szczęście), ale i tak małżonka zadowolona nie była ;>

    > A rata to konkretnie 196,45 zł x 60 = 11787 + te 30 zł = 11817 zł
    >
    > CZYLI 1817 zł NADPŁATY ;-)
    >
    > Do czego jeszcze chcesz się PRZYCZEPIĆ? ;-)

    Nono, jeśli ta rata była taka od początku, to rzeczywiście sukces na miarę
    oscylatora.
    Ale czy była, czy też może została obniżona dopiero później, bo RPP obniżyła stopy w
    2020?
    W 2019 lombardowa była 2,50%, a w 2020 spadła do 0,5% (poprzez 1,5% i 1%).
    I może to dlatego masz ratę mniejszą niż 200zł?

    Bo jak na tym www jesteś wciąż tak samo uważny, jak byłeś wtedy, to się nie dziwię,
    że oferty nie potrafiłeś dobrej wybrać - teraz też nie potrafisz, wystarczy jedno
    kliknięcie i rata z 258,10 spada na 226,61 - przy tych samych 60 miesiącach.
    A jak koniecznie chcesz z ubezpieczeniem to można mieć nie za 258,10 przy 60 ratach,
    tylko za 240zł przy 58 ratach.

  • 49. Data: 2021-04-07 16:23:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 15:53:33 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > PS. A może też kredytową bo podobno zwiększa zdolność kredytową przy
    > hipotece która może będzie niedługo POTRZEBNA ;-)
    >
    > Prawd to azaliż bo była pracownica banku tak doradza ;-)

    Hmm, a dlaczego "była pracownica banku"? Jej się przestało podobać, czy bankowi? ;>
    Bo to taka "tyż prowda" - dobrze obsługiwana kredytówka zwiększa scoring, czyli ocenę
    kredytobiorcy - ale nie ma co się łudzić, że dostanie się przez to lepsze warunki,
    raczej jest odwrotnie - jeśli masz marny scoring albo w ogóle nie masz, to w ogóle
    kredytu nie dostaniesz.
    Zaś zdolność kredytową, tak jak każdy inny "posiadany" kredyt (bo to raczej kredyt
    Cię posiada, niż Ty go), KK zmniejsza.

    KK milka jednak warto - jak masz konto od dawna, to najprawdopodobniej masz ofertę na
    klik.
    Karty są darmowe przy 5 pyk miesięcznie - a na rok możesz mieć w promo nawet tylko za
    1 pyk miesięcznie, a do tego jeszcze dostać 300zł w kuponach na aledrogo - tylko
    trzeba wziąć mc impresja albo mc gold (uwaga - koniecznie MC, a nie visy).
    mc gold dodatkowo daje assistance, np. pomoc hydraulika, lekarz niby też, ale tylo w
    nagłych przypadkach - i chyba jeszcze samochodowe (nie jestem pewien, bo mnie nie
    interesuje, i tak nie skorzystam).
    A jak trzeba brać KH to KK zamykasz - zresztą w milku warto i tak dzwonić z chęcią
    zamknięcia jak tylko minie okres promocji, za niezamykanie dają np. moneyback.

    No ale i tak się nie dasz namówić, bo banki kochasz miłością BDSM - aż dziw, że nie
    jesteś klientem mBąka ;>

  • 50. Data: 2021-04-07 16:57:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >2 Euro wysłane szło długo ;-) ale doszło. W mille bezkosztowo.
    >Po przewalutowaniu na złotówki w Revolucie wychodzi jakieś 3%
    >prowizji
    >Rozpoznanie BOJEM ale to przy 2 EURO ;-)

    Czekaj czekaj ... SEPA chyba nie powinno isc dlugo ?

    J.