  • 31. Data: 2021-04-07 09:12:51
    Temat: Re: A jednak DOSZŁO
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-06-kwietnia-2021 o 20:17, Dawid Rutkowski pisze:
    > To nie rewolwer skroił Cię z tych 3%, tylko mille.

    Nie do końca masz rację. Mille i Revolut WSPÓLNIE skroili mnie na 3%.

    Te 3% to różnica między tym co wysłałem (w złotówkach) a tym co mam do
    wydania w Revolucie w _złotówkach_

    Czy 3% po Dwóch przewalutowaniach to dużo czy mało?

  • 32. Data: 2021-04-07 11:52:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 09:00:49 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > "kredyt z ubezpieczeniem" - TERMIN ;-)

    A jaki jest "termin" na określenie kogoś, kto chce kredyt bez ubezpieczenia - i
    zamiast go sobie wyklikać, to idzie do oddziału, gdzie daje sobie wciśnąć kredyt z
    ubezpieczeniem - niby tylko w jednej racie, ale zawsze - i jeszcze nie składa na to
    reklamacji?

  • 33. Data: 2021-04-07 12:05:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 09:12:54 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > Nie do końca masz rację. Mille i Revolut WSPÓLNIE skroili mnie na 3%.

    No dobra, wspólnie - ale raczej tak, jak "wspólnie" Nawalnego, który kupował sobie po
    jednej akcji rosyjsko-oligarcho przedsiębiorstw, dzięki czemu, jak współwłaściciel,
    miał prawo wglądu w papiery i uczestnictwa w walnym.
    Mille zabrał 3%, rewolwer może 0,1-0,2%. Ale niech będzie, że wspólnie.

    Ale to "wspólnie" to tylko w ramach eksperymentu - bo co, masz rewolwera po to, żeby
    płacić w złotówkach?
    Choć można i tak - ale "normalnie" to tych euro na złotówki w rewolwerze wymieniać
    nie będziesz.

    > Te 3% to różnica między tym co wysłałem (w złotówkach) a tym co mam do
    > wydania w Revolucie w _złotówkach_

    Żebyś nie mówił, że kłamię, to sobie przelicz ilorazy:
    - ilość przesłanych euro podzielić przez ile złotówek zeszło z rachunku w milku
    - ilość przesłanych euro podzielić przez ile złotówek pojawiło się na rachunku w
    rewolwerze.

    > Czy 3% po Dwóch przewalutowaniach to dużo czy mało?

    Nie chodzi o to, czy dużo, czy mało - bo jak nie ma innego wyjścia, to się płaci tyle
    trzeba.
    Sęk w tym, że bez większego wysiłku można płacić mniej.
    Np. milek rżnie 3% - a kantor aliora 0,3%.
    Czyli 10 razy mniej (rewolwera można pominąć).
    A to dopiero pierwszy krok - choć jakbyś nie marudził, to już debetówka kantorowa by
    doszła i płaciłbyś 0%, bo mógłbyś doładować rewolwera debetówką kantorową za darmo.
    Choć właściwie rewolwer przestaje być potrzebny, bo prawie taką samą funkcjonalność
    ma debetówka kantorowa - prawie, bo jednak te 0,3% zamiast rewolwerowego 0,1%(?)
    trzeba policzyć jako koszt - a nawet 0,5% dla walut innych niż euro, jeśli doliczymy
    jeszcze narzut MC, jeśli chce się być leniwym i kupować w kantorze tylko euro (ale
    jak się nie chce być leniwym, to inne waluty - prócz rubli - też kosztują 0,3% -
    "sprawdzić, czy nie ksiądz").

    Możesz założyć kantor z mojego polecenia, kod KU7SPAKZRYU8 - dostaniemy po 50zł jeśli
    wymienisz w ciągu pół roku ponad 500zł i zrobisz jedną transakcję debetówką.
    Prowadzenie rachunków, debetówka i po jednej wypłacie miesięcznie w dowolnym
    bankomacie w kraju oraz za granicą darmowe.

  • 34. Data: 2021-04-07 12:27:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Sknerusem który umie policzyć sobie koszty tych dwóch kredytów. ;-)

    Mało tego on potrafi zsumować wszystkie raty + to ubezpieczenia przy
    pierwszej.
    A potem jeszcze wypełnić blankiecik że się tego ubezpieczenia zrzeka i
    millenijna biurokracja jest zadowolona.

    Ubezpieczyciel jest zadowolony, ktoś dostał premię za pozyskanie
    ubezpieczonego a ktoś za umowę kredytu.

    Tak to nie jest logiczne ale NOWOCZESNY MARKETING TAK DZIAŁA

    A ja (SKERUS) to wykorzystuję. To są moje wisienki ;-)

  • 35. Data: 2021-04-07 12:35:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-07-kwietnia-2021 o 12:05, Dawid Rutkowski pisze:
    > Ale to "wspólnie" to tylko w ramach eksperymentu - bo co, masz rewolwera po to,
    żeby płacić w złotówkach?

    Chyba już 3 lata. To takie dziwne? Było ZERO kosztów to korzystałem.

    > Choć można i tak - ale "normalnie" to tych euro na złotówki w rewolwerze wymieniać
    nie będziesz.

    Właśnie wymieniłem i mam na Revolucie normalne złotówki
    CO CHCIAŁEM OSIĄGNĄĆ - Minusem jest dwa przewalutowania ok 3%. (2,78)
    Przelew Swift w mille to 5%

  • 36. Data: 2021-04-07 12:39:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-07-kwietnia-2021 o 12:05, Dawid Rutkowski pisze:
    > Możesz założyć kantor z mojego polecenia

    Niestety ze względów pryncypialnych ;-) ograniczam ilość produktów
    bankowych do minimum. Ich posiadanie w dłuższej perspektywie powoduje
    STRATY. Zwłaszcza że mam Blika. ;-)

    Może za kilka miesięcy wróci polskie konto Revoluta?

  • 37. Data: 2021-04-07 13:33:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 12:27:38 UTC+2 _Master_ napisał(a):
> [...]
    >
    > Tak to nie jest logiczne ale NOWOCZESNY MARKETING TAK DZIAŁA
    >
    > A ja (SKERUS) to wykorzystuję. To są moje wisienki ;-)

    Widać prawdziwe jest przysłowie "chytry dwa razy traci".
    I jakże piękny przykład wyparcia, racjonalizacji i projekcji - brakuje tylko
    sublimacji.

    Ten kredyt miał dwie opcje - obie na 60 miesięcy:
    - 115zł raty za każde pożyczone 5k bez ubezpieczenia,
    - 130zł raty za każde pożyczone 5k z ubezpieczeniem.

    Czyli bez ubezpieczenia nadpłacasz przez 5 lat 1900zł za każde pożyczone 5k.
    A z ubezpieczeniem nadpłacasz przez 5 lat 2800zł za każde pożyczone 5k.
    I dopóki nie spłacisz przed terminem, mało ważne jest to, ile w tych 2800zł to
    procenty, a ile ubezpieczenie - bo ZTCP to było tak, że to ubezpieczenie to jednak
    więcej niż 900zł i z ubezpieczeniem "oprocentowanie było niższe".
    Ale to nic nie znaczy - bo po rezygnacji z ubezpieczenia wcale nie pozostało Ci to
    "niższe oprocentowanie" - tylko masz takie samo, jakbyś od początku wziął bez
    ubezpieczenia.
    Czyli płacisz 115zł raty za każde pożyczone 5k.
    A te 15zł dodatkowe do pierwszej raty to właśnie było to "chytry dwa razy traci" - i
    jeszcze mu się wydaje, że umie liczyć.

    A że ktoś dostał premię za pozyskanie ubezpieczonego - pewnie tak. Tylko co z tego
    dla Ciebie? Dobry uczynek? No chyba że pani była ładna - w milku się takie trafiają
    ;> Tylko żeby się małżonka o takim "nowoczesnym marketingu" nie dowiedziała ;P

  • 38. Data: 2021-04-07 13:41:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 12:35:32 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > Chyba już 3 lata. To takie dziwne? Było ZERO kosztów to korzystałem.

    Trochę dziwne, choć można i tak.
    Pewnym problemem było niebezpieczeństwo nadziania się na DCC - i to nie tylko w
    terminalu, ale i w necie - póki rewelower wydawał karty widziane jako "brytyjskie" -
    ale potem zaczęli wydawać widziane jako "polskie". Ale nie pamiętam, czy to było 3
    lata temu, więc nie wiem, czy masz "brytyjską" czy "polską".

    Hmmm, teraz sobie nie przypomnę już, czy 3 lata temu można było dostać jakąś
    debetówkę darmową - bo kredytówkę to na pewno (wieczny citi), a wielowalutowa
    debetówka z kantoru aliora to chyba 3 lata temu jeszcze nie była dostępna.

    > Właśnie wymieniłem i mam na Revolucie normalne złotówki
    > CO CHCIAŁEM OSIĄGNĄĆ - Minusem jest dwa przewalutowania ok 3%. (2,78)
    > Przelew Swift w mille to 5%

    Nie 5%, a 0,5%. Tyle że minimum 20zł (max. 125zł) - czyli że 0,5% masz dopiero od
    sumy 4k, przy niższych sumach procentowo więcej.
    SEPA zaczyna się "opłacać" poniżej 666zł - od których 3% to właśnie 20zł.

    Nie liczyłbym, że rewolwer powróci z kontami złotówkowymi w polskim banku - a na
    pewno nie przed paszportyzacją. Bo skoro jeszcze tego nie zrobili to widać, że nikt
    tego nie używa.

    Cóż, kiedyś widziałem piękny eufemizm "docelowy klient wielkich korporacji" ;>
    "Było zero kosztów, więc nadal używam, gdy już nie jest zero". To jednak stan umysłu,
    raczej nieuleczalny.

  • 39. Data: 2021-04-07 13:46:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-07-kwietnia-2021 o 13:33, Dawid Rutkowski pisze:
    > Czyli płacisz 115zł raty za każde pożyczone 5k.

    Wsadź sobie te wyliczenia w tyłek.

    Płacę 200 zł raty za pożyczone 10 tys.

    Gdybym nie zrezygnaował z ubezpieczenia płaciłbym te 130 zł raty
    miesięcznej.

    Zapłacę bankowi 12 tysi a pożyczyłem 10 tysi.

    Może zluzuj w końcu te majty ;-)

  • 40. Data: 2021-04-07 13:54:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Nie bierz tego do siebie ale rozbieżności między www, infolinią a ładną
    panią w okienku w bankach się ZDARZAJĄ.

    Musisz o tym pamiętać ;-)

    PS. Czy to chodzi o 3zł opłaty za kartę czy o coś innego.

    Dzisiaj idę zamienić moje stare konto na konto 360 z utrzymaniem tego
    samego numeru konta.
    Przez 3 lata się NIE DAŁO. A dziś się okazuje że jak najwyższy w
    placówce pozwoli to MOŻNA.

    Życie ;-)

    PS. Może Twoja kalkulacja legła w gruzach przez tą rezygnację z
    ubezpieczenia która jest faktyczna i powoduje mniejszą ratę a nie tylko
    OŚWIADCZENIE WOLI ;-)

    Życie ;-)