  • 1. Data: 2021-03-29 12:11:23
    Temat: mBank - jak zrezygnować z mobilnej autoryzacji?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Chcę przejść na hasła SMS, bo apka po raz kolejny odłączyła mi się od konta.
    Więc szkoda czasu na nią.

    Jak to zrobić skoro do przejścia na SMS wymagana jest autoryzacja mobilna (mimo
    że skasowałem urządzenia do mobilnej autoryzacji)?

  • 2. Data: 2021-03-29 13:28:34
    Temat: Re: mBank - jak zrezygnować z mobilnej autoryzacji?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 29 marca 2021 o 12:15:20 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    >
    > Jak to zrobić skoro do przejścia na SMS wymagana jest autoryzacja mobilna (mimo
    > że skasowałem urządzenia do mobilnej autoryzacji)?

    No to się pośpieszyłeś ;P
    Musisz odszczekać i sobie apkę znów podłączyć (do tego nie jest _chyba_ potrzebne ani
    hasło SMS ani mobilna autoryzacja - choć kto wie, może jest, wtedy metoda odpada),
    autoryzować zmianę na SMS i potem możesz apkę wyrzucić.
    Albo trzeba iść do oddziału i sprawę załatwić "po ludzku".

    Dziś miałem okazję zobaczyć, jak taka "mobilna autoryzacja" w mBąku wygląda -
    kiepsko, żeby w ogóle pokazało się w apce potwierdzenie, to musi być ona aktywna - a
    jak telefon jest np. wygaszony albo apka nie jest na pierwszym planie, to trzeba w ST
    operację odwołać i zatwierdzić jeszcze raz.
    Zdecydowanie wolę SMS.

    Ostatnio kantor aliora wprowadził szykanę co do potwierdzania SMS - wymagają jeszcze
    e-PINu.
    W ST kantorowym nie da się go ustawić, podobno można w ST "dużego aliora".
    Jak próbowałem przez telefon, to włączał mi się durny bot i nie było szansy przejść
    przez menu w taki sposób, jak podali w mailu - a jak powiedziałeś "e-PIN" to głupi
    bot przełączał na zmianę PINu.
    Napisałem maila z opr bota, że głupi - dostałem odpowiedź, żeby kazać się połączyć z
    konsultantem.
    Ale następnego dnia już się bot nie włączał i było normalne menu i się udało bez
    białka.

  • 3. Data: 2021-03-29 13:50:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    napisał(a):

> [...]
    >potem możesz apkę wyrzucić.
    >Albo trzeba iść do oddziału i sprawę załatwić "po ludzku".

    Albo miec na drugim telefonie zapasowa apke :-)

> [...]
    >musi być ona aktywna - a jak telefon jest np. wygaszony albo apka nie
    >jest na pierwszym planie, to trzeba w ST operację odwołać i

    No nie - apka moze byc wylaczona a telefon wygaszony,
    przychodzi wiadomosc systemowa, ze czeka cos do zatwierdzenia.
    To powiadomienie troche szwankuje, ale po otwarciu apki powinienes
    jednak miec liste do operacji do zatwierdzenia.

    J.

  • 4. Data: 2021-03-30 10:10:25
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 29.03.2021 o 13:50, J.F. pisze:
    > Albo miec na drugim telefonie zapasowa apke :-)

    mBank nie dopuszcza dwóch apek.
    Mill dopuszcza, co dla mnie jest dziwniejsze. Tylko jedna jest aktywna w
    sensie powiadomień i potwierdzeń.

    > No nie - apka moze byc wylaczona a telefon wygaszony,
    > przychodzi wiadomosc systemowa, ze czeka cos do zatwierdzenia.

    Potwierdzam, oczywiście. Nawet jeśli nie wyskoczy na wierzch, to w menu
    (hamburger - Autoryzacje) czeka razem z historią poprzednich.
    Zdecydowanie wolę apkę.

    --
    Alf/red/

  • 5. Data: 2021-03-30 12:09:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

    >mBank nie dopuszcza dwóch apek.

    Hm, twierdza, ze mozna.

    >Mill dopuszcza, co dla mnie jest dziwniejsze. Tylko jedna jest
    >aktywna w sensie powiadomień i potwierdzeń.

    No to tak srednio uzyteczna.

    >Potwierdzam, oczywiście. Nawet jeśli nie wyskoczy na wierzch, to w
    >menu (hamburger - Autoryzacje) czeka razem z historią poprzednich.
    >Zdecydowanie wolę apkę.

    Hm ... w sumie roboty podobnie - przepisac kod z SMS, lub wpisac pin
    do apki i troche postukac.

    Bezpieczenstwo apki jakby wieksze.

    J.

  • 6. Data: 2021-03-30 12:54:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 30 marca 2021 o 10:10:27 UTC+2 Alf/red/ napisał(a):
    > mBank nie dopuszcza dwóch apek.
    > Mill dopuszcza, co dla mnie jest dziwniejsze. Tylko jedna jest aktywna w
    > sensie powiadomień i potwierdzeń.

    Hmm, w sumie testowałem rzeczywiście tylko w mille, ale nie do powiadomień i
    potwierdzania. Tutaj w sumie ma sens, że tylko jedna może mieć na raz te opcje
    aktywne - tak jak tylko na jeden numer szły SMSy.
    Ale przydaje się mieć możliwość zainstalowania na więcej niż jednym urządzeniu - dla
    kodów blik (oczywiście jeśli jest jakiś sensowny powód do ich używania - ja miałem,
    moneyback 5%, więc kazałem żonie płacić blikiem z mojego konta).

    > Potwierdzam, oczywiście. Nawet jeśli nie wyskoczy na wierzch, to w menu
    > (hamburger - Autoryzacje) czeka razem z historią poprzednich.

    Hmm, to widać było to za trudne dla mnie.
    SMSy obsługuje się łatwiej - albo po prostu już umiałem ;>
    Teraz jest taki durny trend, żeby wszystko chować coraz głębiej w menu - kto to
    wymyśla? Producenci myszek?
    Ale za "hamburgera" (trochę musiałem nad tym potrybić) plusik :)

    > Zdecydowanie wolę apkę.

    Kwestia gustu.
    A technicznie - będą miejsca, gdzie nie będzie netu komórkowego, a będą SMS.
    Albo będą o wiele tańsze - np. zagranica poza UE.

  • 7. Data: 2021-03-30 14:38:12
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Teraz jest taki durny trend, żeby wszystko chować coraz głębiej w menu - kto to
    wymyśla? Producenci myszek?
    > Ale za "hamburgera" (trochę musiałem nad tym potrybić) plusik :)

    No, te trzy poziome kreseczki, które we wszystkich (uwaga na
    kwantyfikatory) apkach wywołują menu. I drugi klik w pozycję nr 2, czyli
    raczej nie zagrzebane (poz 1 = chat).
    Myszką obsługujesz apkę na smartfonie?

    > A technicznie - będą miejsca, gdzie nie będzie netu komórkowego, a będą SMS.
    > Albo będą o wiele tańsze - np. zagranica poza UE.

    Wifi w hotelu? Zresztą jakąś sieć już masz, skoro coś autoryzujesz. Tak,
    wiem, kafejki. Bankujesz z kompa w kafejce.

    --
    Alf/red/

  • 8. Data: 2021-03-30 14:47:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Kwestia gustu.
    > A technicznie - będą miejsca, gdzie nie będzie netu komórkowego, a będą SMS.
    > Albo będą o wiele tańsze - np. zagranica poza UE.

    Ale przecież to jest mobilna autoryzacja transakcji ___internetowych___.
    W miejscach bez netu problem nie istnieje.

    Miejsce z netem, ale bez neta w telefonie? Terminal na kablu w kafejce
    internetowej i nie ma tam wifi? Halo, halo, 2021 jest. :)

    MJ

  • 9. Data: 2021-03-30 15:20:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 30 marca 2021 o 14:38:15 UTC+2 Alf/red/ napisał(a):
    > No, te trzy poziome kreseczki, które we wszystkich (uwaga na
    > kwantyfikatory) apkach wywołują menu. I drugi klik w pozycję nr 2, czyli
    > raczej nie zagrzebane (poz 1 = chat).
    > Myszką obsługujesz apkę na smartfonie?

    Myszką to na tablecie.
    A trend taki sam w apkach jak i np. w firefoxie niestety.
    Zaś w apce przechodząca autoryzacja powinna wybudzać telefon - albo ostatecznie, po
    odblokowaniu wyskakiwać na ekran. Nie wiem, może tak tylko u wujka było - ale po
    odblokowaniu nic nie wyskakiwało, a szukać mi się nie chciało. Wyskakiwało tylko
    wtedy, gdy miało się apkę w pełnej gotowości.

    > Wifi w hotelu? Zresztą jakąś sieć już masz, skoro coś autoryzujesz. Tak,
    > wiem, kafejki. Bankujesz z kompa w kafejce.

    Są jeszcze miejsca, gdzie jest net przez kabel, a nie ma wifi.
    Choćby dlatego, że kable położyli w dawnych czasach.