  • From: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>
    Subject: Re: zle wpisane numer konta...
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 5 Oct 2004 16:38:18 +0200

    Dnia 5 Oct 2004 15:08:57 +0200, v...@p...onet.pl napisał(a):

    > mam przed soba 2 rachunki: operatorow telefoni komorkowej : poczatek konta w
    > obu przypadkach 18 cyfr identyczny: 69 1030 1898 9000 0100 ...ostanich cyfr
    > nie wyjawie ale uwierz mi ze sa inne i mylac jedego klienta z drugim moge sie
    > pomylic zminiajac wspomniane 8 cyfr

    No tak - ale pomylenie 8 cyfr to już też chyba nie taka prosta sprawa jak
    pomylenie jednej.
    Ale do rzeczy. Niektóre systemy przyznają numery rachunków tak, aby liczba
    kotrolna była zawsze identyczna. Takie coś działa bodajże w Inteligo, gdzie
    wszystkie moje rachunki mają l.k. = 50. Ciągle jednak prawdą jest to, iż
    pomyłka na jednej pozycji powoduje zmianę liczby kontrolnej. Wracając do
    Twojego przykładu. Tylko nieliczne kombinacje 8 ostatnich cyfr z rachunku
    będą prawidłowe dla danej liczby kontrolnej. Tak więc wybitnie mało
    prawdopodobne jest, że trafimy w czyjś rachunek poprzez pomyłkę przy
    przepisywaniu. Możemy oczywiście "wkleić" nie ten rachunek, ale to już
    zupełnie inna sprawa.

    Pozdrawiam!

    --
    Łukasz "Mr Luck" Cielecki