  • Data: 2004-10-06 07:24:37
    Temat: Re: zle wpisane numer konta...
    Od: Cyneq <c...@s...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Kasperski wrote:

    > Dodajmy do tego że przynajmniej jeden przypadek zdarzenia, gdy kobieta
    > rąbnąwszy się zamiast spłacać swój kredyt, zasilała czyjś rachunek
    > (czy też spłacała czyjś inny kredyt, nie pamiętam dobrze, chodziło w
    > każdym razie o PKO BP i o numer jak najbardziej IBANowy), miał miejsce
    > i był opisywany w prasie.

    Tak zwany PKO-IBAN miał ze standardem niewiele wspólnego.
    Oprócz tego że PKO-IBAN, mający podajrze 17 cyfr (lub też inne ilości,
    tam są chyba 3 warianty długości numeru indywidualnego) po wstawieniu
    odpowiedniej ilości zer (uwaga: NA POCZĄTEK! tzn, zaraz za sumą
    kontrolną - normalnie tego się nie wpisze do żadnego programu, bo nie ma
    banku o numerze rozliczeniowym 0000 0000.), można było zwalidować
    używając normalnych wag IBANU. Oczywiście jak łatwo policzyć, 17 cyfr w
    stosunku do 26 daje 10^(26-17) = 1 000 000 000 razy mniej kombinacji (o
    9 mniej "stopni swoboby" dla identycznego algorytmu - to oznacza że
    absolutnie nie jest to już "99%" skuteczności).

    --
    Cyneq

    "Ja nie twierdze ze robie dobrze, twierdze ze robie zle, ale za
    to bezpieczniej."

    (c) shinX-Underground