  • Data: 2004-10-06 10:27:28
    Temat: Re: zle wpisane numer konta...
    Od: Michał Szafrański <s...@v...not.found> szukaj wiadomości tego autora

    Cyneq wrote:

    > Polecam trochę matematyki, zwłaszcza z okolic kodów korekcyjnych i
    > kryptografii.
    > Rachunek prawdopodobieństwa też polecam, chociaż moje łumaczenie o totku
    > jest słowno-muzyczne, a nie oparte na dokładnycm wyliczeniu liczbowym.

    Oto numer konta Polskiej Akcji Humanitarnej

    56106000760000401100001906

    A to kilka innych poprawnych numerów kont w tym samym banku. Wszystkie
    różnią się tylko dwiema cyframi.

    56106000760000401100000936
    56106000760000401100001809
    56106000760000401200008906
    56106000760000401600001986
    56106000760000401700001905
    56106000760000404100001901
    56106000760000408100006906

    Pozwoliłem co najwyżej dwie na pomyłki na 6 wybranych pozycjach.
    Wszystkich takich pomyłek jest 1270 z czego 7 powyższych jest poprawnych.
    7/1270 to 'trochę' więcej niż szóstka w totku. Gdyby rozszerzyć możliwość
    pomyłki na wszystkie pozycje szansa uzyskania poprawnego numeru byłaby
    jeszcze większa.

    --
    m.