eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizgubilem umowe › Re: zgubilem umowe
  • Data: 2002-09-23 14:15:02
    Temat: Re: zgubilem umowe
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 23 Sep 2002 13:08:01 +0200, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Ależ proszę bałdzo... Podpisując umowę (dowolną) określasz pewne
    >warunki, w tym przypadku prowadzenia rachunku. Zgubienie umowy pociąga
    >za sobą zawsze ten sam skutek -- brak dowodów na zawarcie umowy (no
    >chyba że masz inne dowody). Tak więc np. może się okazać, że pewnego
    >dnia Twoje konto znika z systemu. Wtedy nie jesteś w stanie udowodnić,
    >że zawierałeś umowę z bankiem.

    Nie przesadzajmy. Nawet w sądzie bankowi trudno byłoby się "wyprzeć"
    ew. zobowiązań wobec klienta. Są przecież dokumenty przelewów, ew.
    wyciągi, karty bankowe, które są dowodami istnienia konta. Nawiązując
    do Twojego przykładu: może się okazać, że pewnego dnia znikają
    pieniądze z konta, a samo konto zostaje. I co wtedy po umowie?

    >Wiem, że jest to tylko bardzo spiskowa wersja, ale generalnie
    >twierdzenie, że zagubienie umowy nie pociąga za sobą żadnych_ skutków
    >jest nieprawdziwe, choćby dlatego, że pociąga za sobą skutek niemania
    >umowy :-)

    O ile pamiętam, chodziło o skutki prawne. Z pewnością brak umowy nie
    ułatwi klientowi życia w sytuacji, w której chciałby procesować się z
    bankiem. Jednak łatwo jest "zmusić" bank do wydania stosownego
    oświadczenia, gdyby było to konieczne.

    --
    Amnesiac

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1