    From: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wizzair - ponownie
    Date: Thu, 13 Jan 2005 12:41:33 +0100

    Jacek napisał(a):

    > Dziwaczne trochę.
    > A nie wynika to przypadkiem z jakichś uregulowań Visy?
    > ZTCP to był podobny problem i wątek z wypłatą w _Polsce euro_ z eksperymetalnych
    > bankomatów BPH - chodziło o prowizje.

    Tam chodziło o skopany system mBanku, który nie rozumiał, że Euro można
    wypłacić z polskich bankomatów i kasował opłatę jak za operację za
    granicą (po prostu programiści przywalili warunek na walutę zamiast na
    lokalizację bankomatu).

    W Polsce można wypłacić Euro, z kolei za granicą można dokonać operacji
    w PLN. Jednak operacja zagraniczna z tego co widać musi przejść przez
    przewalutowanie przez walutę rozliczeniową karty (w przypadku inteligo -
    przez USD).

    Ciekawi mnie jak miała by się sytuacja, gdyby za bilety zapłacić kartami
    Millennium - te są rozliczane od razu przez Visę na PLN, bez
    pośrednictwa USD, czy Euro. Stąd wydaje mi się, że jeśli zapłacimy
    Millennium - kwota powinna być identyczna, bo nie ma z czego zrobić
    przewalutowania.

    Ale faktycznie sytuacja jest specyficzna. Standardowy klient na 100%
    będzie przekonany, że skoro Wizzair pozwala mu obciążyć kartę w PLN to
    dokładnie taką kwotą powinien zostać obciążony. I w sumie ma prawo tak
    sądzić, i ma prawo być zdziwiony, gdy dostanie na wyciągu taką
    transakcję: wizzair HU, kwota transakcji: 144 PLN, wartość transakcji:
    147,17 PLN.

    Pozostaje wątpliwość - po co Wizzair na siłę chce obciążać w walucie
    lokalnej, skoro robi to i tak z zagranicy, więc i bez przewalutowania
    się nie obędzie...