  • Data: 2020-04-20 21:03:41
    Temat: Re: spekulacja walutami
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2020 09:47:57 UTC-5 użytkownik Szymon napisał:

    > Na historycznych danych nie zarobić. Ta fantazja dała 33% rocznie.
    > Dobrze byłoby zrozumieć, że najlepszy historyk zakopany w bibliotece nie
    > wygra żadnej wojny.

    Miales podac ile ty zarobiles na swojej strategii. Historycznie. Niech bedzie w
    ostatnim roku.

    > Mało, ale i tak lepiej niż na lokatach.

    To jest w czasie naszej dyskusji. Znajdz mi taka lokate :)

    > Spróbuj zrozumieć... Kluczem jest spread. Teraz w Aliorze mam na $ 1,19
    > gr przy 4,1689 sprzedaż. Czyli spread stanowi 0,285%

    Ja rozumiem 2x lepiej od Ciebie. Bo rozumiem co Ty masz na mysli i rozumiem co ja mam
    na mysli. Ty musisz doszusowac do tego o czym ja pisze.

    > Dla CAD mam 0,89 grosza przy sprzedaży 2,9645. Czyli 0,3%. Teoretycznie
    > - różnica niewielka. Ale o ile $ amerykański jest akceptowalny na całym
    > świecie o tyle CAD nie jest walutą inwestycyjną. To powoduje, iż
    > płynność jest niższa, a otrzymanie lepszych warunków - trudniejsze.
    > Wystarczy, że zmienię Aliora na BNP i tu mam spread dla $ 1,1 gr. (dla
    > 4,1637), ale już CAD 2,2 gr dla 2,9689. Odpowiednio stanowią one 0,26% i
    > 0,74%. A zatem w BNP spread dla CAD jest 3x większy. A spread to
    > prowizja. Po co mam płacić większą, gdy mogę mniejszą?

    A ja w tym czasie obroce pieniadzem 3x i mimo ze mam spread 3x wiekszy (choc pewnie
    mogl by byc nizszy bo tez macham w aliorze) to zarobie 6x bo sprzedam kupie na
    gorkach, dolkach.

    I na koniec:
    CADPLN jest wlasnie ladna para walut ktore tancza cyklicznie na podobnym poziomie od
    dawna. Szansa ze tak pozostanie jest rownie duza jak to ze EURPLN nie
    wzrosnie/spadnie drastycznie i nie zje calych zyskow z Twojej strategii.