  • Data: 2002-01-25 13:48:26
    Temat: Re: przelew z dnia 31.12.2001 roku. proszę o pomoc
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl> writes:

> [...]
    > wypłacona w 2001 roku (z uwagi na zmiany w przepisach o podatku VAT od
    > mieszkań kupowanych od developerow, zmiana stawki VAT).
    >
    > ściągnięto mnie w sylwestra z gdańska do warszawy aby na miejscu w centrali
    > banku podpisać dokumenty i dokonać przelewu
    >
    > pieniądze poszły 31.12 a u developera znalazły się dopiero 3.01.2002 (dzięki
    > czemu musze zapłacić 7 % VAT, bagatelka od kwoty 100.000)
    >
    > bank tłumaczy się iż pieniądze wyszły pocztą bankową (elixirem) przed 12tą
    > więc powinny znaleźć się na rachunku developra tego samego dnia.

    No i pewnie tak bylo. Pytanie tylko, czy byly juz zaksiegowane.

    > czy to nie jest zbytni optymizm ? i czy to w ogóle byłoby możliwe ?
    > (przypominam rzecz miała miejsce 31.12 wiec godziny pracy banków były
    > okrojone)

    To bez znaczenia.

    Nie znam przepisow na temat mieszkan i VAT, ale - jakie znaczenie ma
    data _zaksiegowania_ przelewu w banku odbiorcy na wysokosc VAT?

    No chyba ze bank odbiorcy blednie zaksiegowal przelew (tak jakby wplynal
    pozniej).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator