  • Data: 2002-01-30 12:21:31
    Temat: Re: przelew z dnia 31.12.2001 roku. proszę o pomoc
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pierwotnie było w umowie ze data płatności = data uznania rachunku
    developera, developer co prawda zgodził się aneksować ale i tak twierdzi (z
    uporem maniaka) ze dla VAT to nie ma znaczenia co jest w umowie (i nie mogę
    go w żaden sposób przekonać ze nie ma racji, równolegle próbuję rozwiązać
    ten problem na pl.soc.podatki (ale też z miernym skutkiem)

    "....w ramach podpisanej z developerem umowy na sprzedaż mieszkania
    dokonałem
    wpłaty kolejnej raty (przekraczającej w momencie realizacji 50 % wartości
    mieszkania) w dniu 31.12.2001 roku (przelewem bankowym z tego dnia),
    rachunek developera został uznany tą kwotą w dniu 3.01.2002 roku. Developer
    najpierw wystawił 31 grudnia fakturę VAT z 0% podatkiem, po czym w styczniu
    wystawił korektę na 7 %. Podpisać ją czy nie ????

    Czy wpłacona kwota objęta jest 0% czy 7% podatkiem VAT ????

    z góry dziękuję za pomoc

    vide: Gazeta Prawna GP nr 9(614) z 14 stycznia 2002 "Co ze spóźnionymi
    wpłatami".........."

    w rzepce z 26 styczeń 2002 też o tym pisali, doradca podatkowy wyrokował na
    moją korzyść, ale i tak dla mojego (sit) developera liczy się opinia US,
    której defeacto nie zna ale na wszelki wypadek się zabezpiecza