    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: polski ład a kredyty?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <61c38d3c$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <61ceb602$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <61db50ca$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <61dca549$0$510$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <61df4186$0$538$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    Date: Thu, 13 Jan 2022 12:44:07 +0100

    On Wed, 12 Jan 2022 22:44:48 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana, ponieważ poziom zamożności
    > polskiego społeczeństwa w ciągu ostatniego np. wieku bardzo mocno się
    > zwiększył (zabory, wojny, socjalizm itd).

    Ktorego spoleczenstwa?
    Ksiaze, szlacic, profesor, robotnik, chlop panszczyzniany lub nie?

    Tak sobie patrze czasem na dworzec we Wroclawiu
    https://visitwroclaw.eu/miejsce/wroclaw-glowny

    Gdzie by dzis taki budynek wystawili - nie stac nas.

    Czy np
    https://wroclaw.naszemiasto.pl/wroclaw-oto-jak-zmien
    ia-sie-browar-piastowski-przy-ul/ar/c3-5009238

    po co takie ozdobniki ... w browarze.

    A pan profesor to ile sluzby utrzymywal kiedys, a ile dzis?

    > Inflacja generalnie nie służy do mierzenia zamożności społeczeństwa,
    > tylko jest miarą utraty wartości pieniądza. A utratę wartości pieniądza
    > można najlepiej określić w oparciu o towary i usługi, których cena
    > zmienia się wolno lub wcale.

    Tylko ze towary sie zmieniaja.

    Ale ... zobacz ile wydajesz na zywnosc.
    A gdzies tam na swiecie za 10$ miesiac zyją.

    Biedne spoleczenstwo, czy zywnosc bardzo tania?
    Jak im zawita cywilizacja, beda zarabiac 200$, to oznaka spadku
    wartosci pieniadza bedzie ?

    J.