    From: "Wir" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: obnizka stop procentowych
    Date: Wed, 20 Feb 2002 21:58:36 +0100

    > Wiec jak mam rozumiec slowa "(...) słabe dane o produkcji przemysłowej
    mogą
    > zwiększyć oczekiwania inwestorów na szybką obniżkę stóp procentowych i
    > dodatkowo wzmocnić naszą walutę(..) Jacek Jurczyński, Marek Nienałtowski
    > WARSZAWSKA GRUPA INWESTYCYJNA SA"
    >
    > Pozdrawiam
    > Daniel

    Po pierwsze rekomendacje WGI 'nieczęsto' się sprawdzają :-))) Ale to tak na
    marginesie.

    Nie wnikając w sposoby spekulacji na obligacjach chodzi o to, że jeśli stopy
    spadną to spadnie rentowność emitowanych obligacji a co za tym idzie
    wzrośnie ich cena. Więc jeśli inwestor spodziewa się obniżki stóp to PRZED
    tą obniżką kupuje obligacje a po obniżce może zrealizować zysk.
    W tej wypowiedzi jest kilka założeń:
    1. Dobre dane gospodarcze (bo to nie musi być tylko produkcja przemysłowa)
    powinny skłaniać RPP do zluzowania polityki pieniężnej a co za tym idzie do
    ewentualnej obniżki stóp
    2. Inwestor to tutaj, w domyśle, inwestor zagraniczny, który aby nabyć
    obligacje za PLN musi przewalutować (zapewne dolary) na rynku.
    Więc umocnienie waluty powinno nastąpić PRZED obniżką stóp a nie po !

    To taka prosta teoryjka - a prawda taka, że dane o produkcji prawie nie
    wpłynęly na rynek walutowy. Zresztą Balcerowicz powiedział, że te dane
    zostały zdyskontowane ostatnią obniżką.

    Jak czytasz rekomendacje to musisz wiedzieć, że to są często życzenia
    człowieka, który je pisze.

    Jak chcesz kupić EUR to po pierwsze pomnóż sobie ilość przez kurs i zastanów
    się czy jest o co walczyć bo od kilku miesięcy kurs sie miota między 3,5 a
    3,7. Teraz jest około 3,64 (rynek międzybankowy - musisz dodać do tego parę
    gr) - pomyśl więc czy jest sens czekać na być może 3,55 ? Poza tym oglądnij
    sobie EUR/USD.

    pozdrawiam,
    Wir