  • Data: 2011-12-27 09:47:08
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Dec 2011 10:35:05 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >To ja Cię zapytam wprost: czy jest to działanie *mające* przynieść
    >straty ? Albo (w wersji odwróconej logiki, którą tak lubisz): Czy

    jest jeszcze punkt "0". Ja nie chcę stracić, ale i nie mam pewności,
    czy zyskałem - bo jak tu ustalić, czy waga się zmienia, jeśli
    odważniki ciągle ktoś zmienia...?

    >jeśli *zadeklaruję*, że gram na giełdzie, aby zniwelować
    >dotychczasowe, aktualne i przyszłe straty z tytułu inflacji, to z
    >tego powodu podatek od zysków kapitałowych nie będzie się należał ?

    tu paragraf jest chyba jednoznaczny.
    W przypadku złota też (cytat z artykułu "Złoto jest rzeczą, więc
    przychody z jego sprzedaży należy rozliczyć na ogólnych zasadach,
    podobnie jak ze zbycia innych rzeczy - tak wynika z odpowiedzi
    Ministerstwa Finansów na pytanie ,,Rz".").

    Ale jednak, mimo zasady clara non sunt interpretanda MinFin straszy:
    "Ministerstwo Finansów przestrzega jednak, że jeśli zakup złota
    dokonywany jest w celach inwestycyjnych (ma przynieść określone
    korzyści ekonomiczne), przysporzenie będzie obciążone 19-proc.
    zryczałtowaną daniną (tzw. podatkiem Belki)"

    IMHO to kolejny przykład chorego dążenia do gorączkowego łatania
    dziur, które samemu się robi.

    >Idź się "prześpij", bo ostatnie Twoje spekulacje filozoficzne są
    >już całkiem diabła warte (nie żeby uważał, że wcześniej były
    >genialne, ale przynajmniej mniej więcej trzymały się realiów...) :-)

    daruj sobie te durne oceny, jeśli możesz.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski