  • Data: 2011-12-28 11:25:21
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-28_9:55

    > Czy faktycznie nie rozumiesz, czy rżniesz głupa?
    > Zwiększenie ceny złota w złotówkach oznacza albo wzrost wartości złota
    > albo spadek wartości złotówki (IMHO raczej to drugie).

    Wytłumaczę Ci po raz ostatni (tak, pamiętam, że już raz się
    zarzekałem, ale...), bo chyba jednak nie rżniesz głupa...

    Podatek Belki jest od zrealizowanego zysku albo inaczej dochodu -
    *podatek Belki płaci się od dochodu*.
    Dochód na jakimś produkcie można określić, gdy znasz
    *obie* kwoty - zatem musisz znać też przychód ze sprzedaży.
    Wartość nie ma tu nic do rzeczy. Jeżeli kupiłeś a nie sprzedałeś,
    nie ma dochodu, ergo nie ma podatku. W konsekwencji nie ma co
    rozważać, jaki podatek by obowiązywał i czy miałby być liczony
    w taki czy inny sposób.
    Jak już sprzedasz, to wtedy (a) wiadomo za ile sprzedałeś, (b)
    można przeanalizować sposób potraktowania przez ciebie tego co
    kupiłeś/sprzedałeś, (c) można rozważać, czy w związku z (b)
    powinieneś zgodnie z przepisami zostać obciążony podatkiem i
    jakim, (d) czy sposób przeprowadzenia punktu (c) jest
    zgodny/niezgodny z obowiązującym prawem i/albo wymaga/nie wymaga
    jego naciągania/falandyzacji itp.

    witrak()
    PS. Jeśli przyjdzie Ci do głowy odpisać (a obawiam się, że nie
    jesteś w stanie się powstrzymać), proszę nie pisz o niczym
    innym... Dla ułatwienia przypominam Ci - dyskutowaliśmy i
    dyskutujemy o możliwości rozstrzygnięcia, czy operacje
    kupna/sprzedaży złota w ilościach inwestycyjnych mogą być zgodnie
    z prawem uważane za przedmiot opodatkowania podatkiem Belki.