    From: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: no w końcu zadzwonił wnuczek
    Date: Sat, 20 Apr 2024 21:44:00 +0200

    On Wed, 17 Apr 2024, Piotr Gałka wrote:

    > Tyle razy pisali o tym (jakoś to się nazywa), że numer wyświetlić Ci się może
    > taki jak dzwoniący chce więc wyświetla się prawdziwy numer bankowy.
    >
    > Szczerze mówiąc nie wiem co to zmienia - kto i po co ma w telefonie zapisany
    > numer z którego bank go spamuje.

    Akurat w przypadku citka nie trafiłeś.
    Tutaj zawsze dzwonią z innego numeru, najróżniejsze mają.
    Pewnie dlatego, że nie dzwonią pracownicy banku sensu stricte
    tylko jacyś "pośrednicy finansowi".
    Więc się już niebezpiecznie przyzwyczaiłem, że z citka to
    z dowolnego numeru może być.

    Dziwne w sumie, bo wszystkie inne banki zawsze dzwonią (o ile dzwonią,
    hmm, tak naprawdę to santi bardzo rzadko, milek przysyła jedynie SMSy,
    mBąk nie dzwonił nigdy, ale to już tylko moja zasługa i jednej
    miłej pani "opiekun klienta", że udało się wyłączyć "czwartą zgodę",
    francuz bnp chyba nigdy, tak samo inteligo, volkswagen to w ogóle
    mógłby nie istnieć - choć jak czasem się trafi na jakąś ich promocję
    to tylko napisać na p.b.b., ale nie chce mi się do kompa siadać,
    alior się trafił kilka razy, N26 nigdy, żubr jest dziwny bo po założeniu
    dzwonili się spytać, czy mi się podoba, a potem cisza) z jednego numeru.
    A, i co do zapisywania w telefonie, to jest to bardzo często ten
    sam numer, z którego dzwoni się DO banku, więc zapisanie go w telefonie
    pewien sens ma.

    Tak to z citkiem jest od samego początku, jak kiedyś do mnie zadzwonili,
    czy chcę za darmo złotą kartę kredytowo-rabatową (ale to nie tak po prostu
    zadzwonili, najpierw trzeba było zarzucić przynętę, sam zadzowniłem,
    żę chciałbym kartę, ale zwolnioną z opłat, najpierw się "nie dało",
    ale za miesiąc sami zadzwonili - to trochę jak Steve Jobs ;)
    to się spietrałem, że trafił mnie pierwszy scam, bo od pierwszego
    telefonu do jakichkolwiek kolejnych działań minął ponad miesiąc - ale
    jednak się okazało, że to był prawdziwy citek (tj. "it's an agent!")
    i tą kartę mam do dziś, upgrade'owaną do platyny.

    A o tym, że można sobie kazać wyświetlać dowolny numer to nie czytałem.
    To jednak nie jest chyba takie proste, a na najbardziej narażone
    numery, typu banki, to chyba nawet polskie telekomyu zrobiły filtry.