  • Data: 2004-06-19 05:56:05
    Temat: Re: nieprawidlowe nazwisko - final
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.) szukaj wiadomości tego autora

    No właśnie ze źródłami to jest pewien kłopot. Jedyne co wyszperałem to
    rozporządzenie min. spr.wew. i adm.
    i stosowny fragment

    2. Akt stanu cywilnego powinien być sporządzony starannie i czytelnie;
    pisownia poszczególnych wyrazów nie może budzić wątpliwości i powinna
    być zgodna z obowiązującą normą ortograficzną, z wyjątkiem pisowni
    nazwisk, która może uwzględniać również pisownię tradycyjną, używaną
    przez osobę noszącą określone nazwisko, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1.

    ust1 jest tu nieistotny i dotyczy koncówek w stylu -ówna

    Ale to przeczyłoby chyba twojej tezie o konieczności stosowaniu
    wyłacznie polskich znaków przy nazwiskach /ciekawe co z imionami :)/
    pozd
    as