    From: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: nieprawidlowe nazwisko - final
    Date: Fri, 18 Jun 2004 12:07:22 +0200

    "Sarpedon" <f...@t...cy> wrote in message
    news:cas3i9$354$1@inews.gazeta.pl...
    > ktos (nie pamietam kto) kiedys prosil zeby przedstawic final sprawy z
    > nazwiskiem z literami niepolskimi w pko bp sa
    > no wiec napisali do mnie pismo, ze przepraszaja ze nie ma mozliwosci
    > technicznych i ze nie bedzie niemieckiej litery na wyciagach, kartach
    > i pismach
    > moim zdaniem to gowno prawda - kiedys raz w zyciu dostalem karte
    > platnicza i sie zdziwilem jak bylo u umlaut; pisma widac ze sa pisane
    > w jakims edytorze tekstu, np word a to juz nie problem zeby wstawic ü,
    > do pko bp pojdzie jeszcze raz pisemko...

    Sorry jeśli ktoś już podobną wypowiedź zamieścił, ale jest ich za dużo do
    przeczytania. Otóż możliwości techniczne napewno są. Wiąże się to jednak z
    dokupieniem modułu czcionek niemieckojęzycznych do urządzenia
    personalizacującego karty. To swoje kosztuje i bank podjął decyzję, że nie
    poniesie tego kosztu. Oczywiście bardziej z prawdą zgodne byłoby
    stwierdzenie: drogi kliencie, możemy to zrobić, ale koszt wynosi np. 3000
    USD. Chcesz proszę. Nie to nie. Naiwnością byłoby oczekiwać, że bank
    poniesie poważne koszty, aby zaspokoić oczekiwania jednego krzykacza, bo nie
    sądzę aby był przepis wymagający czcionek z całego świata.