  • Data: 2004-01-31 21:38:27
    Temat: Re: nazwa odbiorcy
    Od: "Pulemiot" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przelew jest tak naprawdę cesją wierzytelności

    Bez przesady! Prawa tak jak i prezerwtywy nie można naciągać w nieskończoność.
    Przecież jak przelewam pieniądze z tytułu darownizny np. na Caritas, czy WOŚP,
    nie ma tużadnej wierzytelności jak i cesji. Przelew nie jest tak oderwany od
    świadczenia jak np. weksel, ale bez przesady.

    > Jeżeli wysyłam przelew Janowi Nowakowi ceduję na niego wierzytelność
    > Jeżeli na dokumencie przelewu napisałem Jan Nowak to Jan Nowak powinien
    > to otrzymać.
    > Jeżeli jest wpisany rachunek Kowalskiego przelew otrzymałby Kowalski
    > a to jest niezgodne z dokumentem przelewu.
    > Przelew należy odrzucić.
    No tak, ale tu mamy szereg problemów, czy "Jan Nowak" to to samo, co "J.
    Nowak", bo jeśli nie, to mam przelew odrzucić. Poza tym w każdym banku będziemy
    mieli przynajmniej kilku Janów Nowaków. i tak dalej, i tak dalej
    Banki idą na skróty i księgują tylko po numerze rachunków. Powoduje to szereg
    kłopotów, a prawodawca udaje, że tematu nie ma.

    pozdrawiam

    P.