eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankinadpłata kredytu, stałe raty, skrócenie okresu kredytowania - jak to policzyć › Re: nadpłata kredytu, stałe raty, skrócenie okresu kredytowania - jak to policzyć
  • Data: 2016-11-03 22:21:03
    Temat: Re: nadpłata kredytu, stałe raty, skrócenie okresu kredytowania - jak to policzyć
    Od: Marcin <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W dniu 2016-10-31 o 11:09, Kuba D pisze:
    > Cześć,
    >
    > Jest sobie kredyt hipoteczny w PLN o stałych ratach.
    > Mogę go bezpłatnie nadpłacać i do wyboru mam zmniejszenie rat albo skrócenie okresu
    kredytowania.
    > Przy zmniejszeniu rat wszystko jest proste o oczywiste - proporcjonalnie przemnażam
    wszystkie raty i mam, to przy skróceniu okresu kredytowania pojawia się pytanie za
    sto punktów - o ile skróci się okres kredytowania i czy można to wyliczyć w excelu.
    Przeszukuję internety i nic rozsądnego nie znalazłem.

    Tak z ciekawosci. Jezeli mozesz bezplatnie nadplacac kredyt hipoteczny
    to dlaczego chcesz skracac okres kredytu a nie zmniejszac rate
    zachowujac okres kredytowania?
    Swoj kredyt hipoteczny od jakiegos czasu nadplacam systematycznie i rata
    sie zmniejszyla juz znacznie ale nie przyszlo mi do glowy prosic bank by
    zmniejszyl okres kredytowania zostawiajac kwote wymaganej raty bez
    zmian. Skoro i tak kredyt ma byc nadplacany i w koncu splacony wczesniej
    to po co sobie narzucac to w umowie z bankiem? W razie jakichs klopotow
    z dochodami po prostu bym nie nadplacil kapitalu tylko mial wymagana
    mala rate, a jezeli nie bedzie klopotow z finansami to kredyt i tak
    splace wczesniej.

    Pozdrawiam
    Marcin