eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankinadpłata kredytu, stałe raty, skrócenie okresu kredytowania - jak to policzyć › Re: nadpłata kredytu, stałe raty, skrócenie okresu kredytowania - jak to policzyć
  • Data: 2016-11-06 21:43:19
    Temat: Re: nadpłata kredytu, stałe raty, skrócenie okresu kredytowania - jak to policzyć
    Od: Marcin <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W dniu 2016-11-06 o 20:35, RobertS pisze:

    > wrzuc sobie do jakiegoś kalkulatora, w dłuższym okresie zawsze spłaci
    > się więcej odsetek

    Ale gdzie popelniam blad?
    1. Odsetki za dany miesiac nie sa zalezne od liczby pozostalych rat
    tylko od kapitalu pozostalego do splaty w tym miesiacu i oprocentowania.
    2. Skoro w obydwu przypadkach te wartosci sa takie same to jaka to roznica?
    3. Skoro w kolejnych miesiach bede splacal taki sam kapital (w przypadku
    gdy maleje rata to dobrowolnie co miesiac nadplacam kapital tak jakbym
    zostawil stala wartosc raty - co miesiac mam coraz wieksze nadplaty) to
    co miesiac w obydwu przypadkach mam taki sam kapital do splaty.

    > poza tym sytuacja się komplikuje jak kredyt spłacany jest w ratach
    > annuitetowych

    Oczywiscie. Ale teraz mozna sobie wyliczyc wartosc raty gdy zmienia sie
    oprocetnowanie jedna funckja np. Excela czy Libre Office a potem
    doplacic brakujacy kapital.

    Pozdrawiam,
    Marcin