  • Data: 2005-10-26 11:19:35
    Temat: Re: mbank - raj dla oszustów :(
    Od: Catbert <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/26/2005 12:01 PM, Trzypion wrote:

    > Tak. Tak powinno być.

    Tak jest - natomiast, czy powinno - rzecz do dyskusji.

    Waro zauważyć, że banki mają różne zapisy regulaminowe, często np.:
    "bank realizuje dyspozycjie zgodnie z ich treścią" - w powyższym
    przypadku zrealizowałby więc niezgodnie z treścią - bo ta była wadliwa.

    Analogicznie - to tak jakby kurier dostarczył przesyłkę na Kwiatową 14,
    ale w Małkini, zamiast w Lidzbarku - i Kowalskiemu, a nie Adamiakowi -
    mimo, że kierowano do Adamiaka, a zgadzał sie jedynie numer domu i nazwa
    ulicy.
    W mB zapis jest: "Posiadacz rachunku zobowiązany jest upewnić się, że
    wszystkie składane dyspozycje dotyczące posiadanego rachunku są
    prawidłowe i zgodne z jego intencją." - co jest bardziej gumowe - i
    znacząco odmienne.

    Dla celów poznawczych warto przetestować banki - wpisując jako odbiorcę
    Zielonego Ludzika, 2344555 Księżyc, Galaktyczna 87A - byłaby pełna
    jasność. Tytuł przelewu: Dzierżawa promu kosmicznego.

    > Tak. Iśc do prokuratury.

    Napisać - od samego chodzenia nic nie będzie. Prokurator ma obowiązek
    jedynie formalnie wspierać pokrzywdzonego, oceny zjawisk i zdarzeń
    dokonuje w sposób niezawisły :-)

    Pzdr: Witek