  • Data: 2005-12-10 10:22:18
    Temat: Re: [mbank] Nic się nie uczą.
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Przyszła kolej na odblokowywanie. (Należy dodać, że kanały telefoniczne
    > tam, gdzie się da mam poblokowane - w mBanku również)
    > Dzwonię do mBanku i tu zonk: po podaniu identyfikatora zamiast (tak jak
    > kiedyś) przełączyć mnie do operatora (bo kanał _świadomie_ zablokowany)
    > to odpytuje mnie o telekod. Nie wiedziałem co wpisać (bo *każdy* wpis
    > byłby błędny - a przynajmniej powinien) Po trzecim razie przełączyło
    > mnie do operatora. Pani mnie odpytała, ale zamiast (tak jak parę
    > miesięcy temu) przełączyć mnie do automatu, za pomocą ktorego mogłem
> [...]

    Moment, moment. Kanał telefoniczny miałeś zablokowany, right? Więc OD
    LAT do aktywacji kanału telefonicznego przez mLinię potrzebne jest
    oddzwonienie. A żeby odblokować kanał internet, najpierw musiałeś nadać
    telekod do kanału telefonicznego.

    Z automatu to mógłbyś sobie nadać hasło do internetu (nawet bez pomocy
    konsultanta - jest opcja w IVR), gdybyś nie miał zablokowanego dostępu
    telefonicznego.

    I takie procedury są od dawien dawna, więc nie rozumiem skąd to nagłe
    zdziwienie... Moim zdaniem jest to dobre zabezpieczenie. Nikt
    niepostrzeżenie nie aktywuje sobie kanału telefonicznego, który klient
    świadomie zablokuje. Jest istotne o tyle, że nie ma tutaj żadnej
    dodatkowej weryfikacji w stylu hasła jednorazowe, stąd telekodu i
    możliwości odblokowania kanału telefonicznego trzeba strzec jak oka w
    głowie.