  • Data: 2002-10-04 23:47:08
    Temat: Re: mBank odwala lamerkę
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Janek" <j...@w...pl> writes:

    > W Polsce????
    > Ja bym się tym zbytnio nie martwił.

    Dlatego tez nie jest to istotne - istotne jest, czy bank sie "martwi".

    > Te miliony w/w użytkowników innych systemów niż Windows przeważnie maja też
    > dostęp do jakiegoś komputera z Windows.

    Np. ja nie mam (w kazdym razie takiego, ktory mozna podpiac do sieci
    - chwilowo mam jeden testowy komputer z Windows do rozgryzienia jednej
    ciekawej rzeczy). Mysle, ze jest wiecej takich osob.

    > I dla potrzeb kontaktów z bankiem internetowym mogą się z tym pogodzić, że
    > Windows ma być i już!

    Klienci? Bardzo watpie.

    > Jest demokracja? Zatem większość ma rację. A większość to lamerzy, a nie
    > spece od komputerów.

    No tak, to niestety fakt. Nie tylko w tej dziedzinie zreszta.

    > Równie dobrze mógłbym mieć pretensje do mbank, że mój 8 bitowy Commodore64
    > czy Sinclair Spectrum albo AtariXE nie pozwala na dostęp do Internetu!

    Co ma do tego mBank?

    > kogo by to obchodziło?. Dawno temu doszliśmy do wniosku, że ceną za darmowy
    > bank Internetowy jest wysoki koszt komputera z Windows i IE.

    Widocznie doszliscie do blednego wniosku. Zdaza sie.

    > Niektóre banki
    > wymagają jeszcze javy!.

    Nie uzywam.

    > To jak z programem "Pogrom Płatnika" dla ZUS. Można sobie wybrać dowolny
    > komputer pod warunkiem, że ma Windows.

    To dosc znany skandal, problem w tym, ze w odroznieniu od bankow, ZUS
    jest narzucany przez panstwo i nie ma tu mozliwosci wyboru innej niz
    zaprzestanie zatrudniania (ilus tam) pracownikow (ale nie przejmuj sie,
    znam ludzi, ktorzy przeniesli firmy do innych panstw, bo w Polsce bylo
    zbyt trudno dzialac - no coz, teraz tam placa podatki i zmniejszaja
    bezrobocie).

    Jak wszystkie firmy juz sie wyniosa, i zostana tylko spolki skarbu
    panstwa i bezrobotni, to moze ktos tam na gorze zauwazy, ze cos jest
    grubo nie tak.

    > Petycje można słać, albo zmienić bank skoro należy się do elity gardzącej
    > systemem Windows.

    To drugie, zapewne.
    Z ta elita to jakas teoria kosmiczna chyba, np. dla mnie istnienie lub
    nie oraz dzialanie lub nie Windows jest zupelnie bez znaczenia - mniej
    wiecej podobnie jak cena biletow na kolej transsyberyjska.

    > Ja doskonale wiem, że on ma mnóstwo wad, ale dla moich potrzeb często nie ma
    > niczego konkurencyjnego do Windows.

    To Twoj problem, np. mi wady i zalety Windows sa obojetne, korzystam
    z systemu, ktory mi odpowiada, i mam ich zreszta kilka do wyboru, kazdy
    z nich spelnialby moje wymagania.

    > Podobnie jest z dostępem przez WAP. Mam, ale to niewygodne i nie używam.Do
    > kogo mam zatem pisać pretensje ?

    Po prostu nie uzywaj.

    Dokladnie tak samo jest z bankiem. Gdybym nie mogl uzyskac dostepu do
    mBanku uzywajac mojego komputera z Linuksem, to przy obecnych stopach
    procentowych po prostu zlikwidowalbym tam konto. Moze nie trzymam tam
    fortuny, ale niech tylko 10% z Twoich 10% nieuzywajacych Windows
    wycofa podobna kwote, a mBank raczej nie bedzie zachwycony.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator