    From: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [mBank] Przelewy z BRE Banku
    Date: Sun, 30 Nov 2003 16:51:00 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@62.233.153.206

    Użytkownik "Witek" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości
    news:bqcvvv$6j$1@news.onet.pl...
> [...]
    Rozporządzenie

    > To ja wiem. Tylko że ja zrozumiałem że "z nowym rokiem" = od 1.01.2004r.
    ;-)

    IMHO właśnie tak będzie - od 1.1.2004 banki będą miały numery NRB i będą
    wysyłały przelewy z nimi. Do połowy 2004 banki mogą natomiast przyjmować
    przelewy ze starymi numerami. Nie widzę po prostu sensu tego, żeby bank,
    który nadał nowe numry wysyłał przelewy ze starymi numerami. Okres
    przejściowy jest po to aby właśnie przyjmować przelewy ze starymi numerami
    od tych, którzy nie znają jeszcze NRB danego rachunku.

    A co do przesunięcia, to wtedy wszyscy byli głęboko w lesie, teraz jest już
    znacznie lepiej. Sądzę, że obecne terminy zostaną dotrzymane. Co do
    wspomnianych gigantów to właśnie przeglądam bazę KIR datowaną na jutro:
    - NBP ma NRB=2, tylko O/Warszawa ma 1,
    - PKO BP zaczyna wprowadzać - 23 oddziały ma już jedynki (pomijam oczywiście
    Inteligo, które ma dwójkę),
    - BH - jedynki i dwójki
    - ING - w większości jedynki, centrala ma dwójki
    - BPH - jedynki i dwójki, ale są też zera
    - PEKAO - jedynki lub zera
    - BZWBK - jedynki, kilka dwójek
    - BRE - są już jedynki przy normalnych oddziałach, ale jeszcze większość
    zera (m i M mają 2)
    - Milenium - jedynki, centra rozliczeniowe - dwójki
    - BPocztowy, BOŚ, Kredyt Bank, GBG, Fortis - jedynki

    I tak jeszcze długo można wyliczać - słowem nie jest tak źle, ale mogłoby
    być lepiej - zapewne w wielu bankach (oddziałach) które nadal mają zero
    zamkną drzwi na cztery spusty w Sylwestra i wtedy wprowadzą NRB :)

    Pozdrawiam

    Marek