  • Data: 2002-01-20 17:29:30
    Temat: Re: konto w USA
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    "AMRA" <a...@a...com>
> [...]
    > skarb:
    > Art. 11. 1. Rezydenci są obowiązani zapewnić niezwłoczny transfer z
    > zagranicy posiadanych wartości dewizowych lub krajowych środków płatniczych,
    > z wyłączeniem środków zgromadzonych na rachunkach, o których mowa w art. 9
    > pkt 6.
    > 2. Jeżeli rezydent będący osobą fizyczną uzyskał wartości dewizowe w czasie
    > pobytu za granicą, jest obowiązany zapewnić transfer z zagranicy wartości
    > dewizowych pozostających w jego dyspozycji w terminie dwóch miesięcy od dnia

    Troche nieaktualne, bo była nowelizowana ;]

    I jeszcze troszkę przepisów karnych:

    Kodeks karny skarbowy:
    Art. 100. § 1. Rezydent, który bez wymaganego zezwolenia dewizowego
    albo wbrew jego warunkom dysponuje wartościami dewizowymi lub
    krajowymi środkami płatniczymi posiadanymi za granicą w sposób
    niezapewniający ich niezwłocznego transferu z zagranicy,
    podlega karze grzywny do 240 stawek dziennych.
    § 2. Tej samej karze podlega rezydent, będący osobą fizyczną, który
    bez wymaganego zezwolenia dewizowego albo wbrew jego warunkom
    dysponuje wartościami dewizowymi uzyskanymi w czasie pobytu za granicą
    w sposób niezapewniający ich transferu z zagranicy w wymaganym
    terminie.
    § 3. Jeżeli kwota wartości dewizowych lub krajowych środków
    płatniczych, o których mowa w § 1 lub 2, nie przekracza ustawowego
    progu, sprawca
    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko