  • Data: 2002-01-22 17:18:28
    Temat: Odp: konto w USA
    Od: "Keyser Soze" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Arek G. w wiadomości do grup dyskusyjnych ...

    > Ja nie mialem zadnych problemow (5 lat temu).
    > Otwierasz na zwykly dowod - > prawo jazdy (musisz byc zameldowany).
    > Nie wiem czy mozna na paszport???

    W Stanach nie istnieje "zameldowanie" (w polskim rozumieniu).
    Jezeli przebywasz/mieszkasz w USA i chcesz miec ID: wysylasz do siebie list.
    Kiedy poczta doreczy go do twojego domu (to moze byc kazdy list do ciebie)
    idziesz z nim do Biura Sekretarza Stanu. Tam wyrabiasz ID lub prawo jazdy.
    Oprocz koperty trzeba miec paszport i SSN (taki polski PESEL i NIP w
    jednym).

    Przy zakladaniu konta bankowego wymagany jest SSN i ID lub DL. Moga rowniez
    poprosic o paszport.

    W obu przypadkach SSN to podstawa. Dzieki niemu Wuj Sam wie o tobie wszystko
    :)))