    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 10 Nov 2020 01:45:50 -0800 (PST)
    <a...@g...com>
    <8...@a...kjonca>
    <c...@g...com>
    <8...@a...kjonca>
    <f...@g...com>
    <8...@a...kjonca>
    <4...@g...com>
    <8...@a...kjonca>
    <5...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <6...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    Subject: Re: karta wielowalutowa
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2020 00:39:55 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Ah, ok. "Rurek" to pewnie nie mieliście? A może takie nazwisko "Zimny"?

    Nie, tym to byli katowani "elektronicy" (choć miałem laborkę z czego innego w
    pomieszczeniu, gdzie w szafkach za szkłem stały bardzo ładne elementy "hydrauliki
    mikrofalowej" - zaś na fizyce robiliśmy mikrofalami "spektrografię" "kryształu"
    zbudowanego z piłeczek).
    Tzn. pewnie jakby kto chciał (zapewne masochista) to mógł się zapisać, najwyżej by
    uwalił - raczej by przez to nie wyleciał, bo zapas był, ale miałby tą dwóję na zawsze
    wliczaną do średniej, więc kosztowna zabawa.

    Duet "Zimny Wiatr" wymiatający studentów z laborek znam tylko z opowieści kolegi
    elektronika studiującego 10 lat wcześniej.

    > Tak jakbym coś kojarzył. Coś a la "dzwoni" gdzieś.

    "władysław majewski eiti" u wujka google'a.
    Zmarł w 2002, ja ULOGi miałem chyba w pierwszej połowie 2000, bo był to bodajże 4.
    semestr.

    > No, wykład, laborka i jeszcze ćwiczenia. Ja chyba czegoś takiego nie
    > miałem, albo nie pamiętam. Mogę nie pamiętać, bo mieliśmy dość
    > oryginalny system zaliczania przedmiotów.

    Bywało jeszcze "konwersatorium" - ale chyba zestawu 4-częściowego nie było,
    konwersatorium było zamiast ćwiczeń.
    Nazywało się to chyba w tak specjalny sposób tylko dlatego, że prowadzili
    profesorowie, a nie asystenci.
    A ogólnie ćwiczenia polegały na trenowaniu rozwiązywania zadań, jakie będą na
    egzaminie.

    A "ciekawą w drugą stronę" kombinację mieli elektronicy - przedmiot "elektronika 2"
    był tak wielki, że został podzielony na "ELKA2" z wykładem i ćwiczeniami oraz
    "ELKA2-L" obejmujący tylko laboratorium. Oceny były osobne.

    Ale dokładnie nie wiem, dlaczego tak zrobiono - podejrzewam o to system ERES (czy też
    ERES2) - obłożony klątwą, bo podobno ten, co go pisał, to w trakcie umarł, i
    dokańczali inni.
    I być może ERES nie dawał rady z przedmiotem mającym więcej niż 10 "jednostek
    dydaktycznych" - a "zunifikowana" ELKA2 miałaby chyba 12 (4W+3C+5L).

    Tutaj jest kilka innych historii - np. "składanie deklaracji" - jak było na kartkach
    to było pół biedy, ale potem kazali nam to samemu wpisywać w komputer - i nie zapomnę
    do końca życia obrazka, siedzi sobie dwóch studentów przy nowiutkich komputerach, na
    ekranach różne stopnie logowania się do ERESa, a ci grają sobie na kartce w kropki...
    I spoglądający na to z wielkim samozadowoleniem bodajże "administrator" tegoż
    ERESa...
    Jak kończyłem studia to już dawało się deklarację wpisać bez wielkiego czekania.

    ERES też bardzo pięknie drukował plany zajęć, wypełniając kratki czasem na czarno,
    czasem na różne szarości (czyli różnymi rastrami), czasem pozostawiając białe. Po
    długich dociekaniach, co to może znaczyć, wniosek pozostał jeden - nic to nie
    znaczyło, a było pewnie po to, żeby było trudniej zgadnąć.

    Na planie przy nazwach przedmiotów był tajemniczy termin "realizacja" - na pierwszym
    semestrze spytałem starszego (tzn. wydawał mi się starszy) studenta stojącego przy
    planie, co to znaczy. Chyba poznał, żem pierdak, i odpowiedział "to jest bardzo
    tajemnicze i na razie nie musisz tego wiedzieć" - i była to prawdziwa odpowiedź,
    potrzebne to było dopiero przy zapisach na kolejny semestr.
    Jak już sam byłem "starszym studentem" i stałem kiedyś przy planie, to podszedł do
    mnie pierdak i zapytał, co to jest realizacja.
    Cóż innego mogłem mu odpowiedzieć, niż "to jest bardzo tajemnicze i na razie nie
    musisz tego wiedzieć" ;)

    No i jeszcze była "ściana płaczu" przy auli, jednej z tych dwóch największych, tej
    bliżej Polnej (przy wejściu, przy którym nie było szatni).
    Wisiały na niej decyzje rejestracyjne drukowane z ERESa.
    Czy przed ERESem też tam to wieszali?

    > O, to ciekawe, brzmi jak z zaświatów. EiTI (a nie np. "Wydział
    > Elektroniki") sugeruje czasy względnie współczesne, ale CPC - to jakby
    > w latach 80. To chyba z jakiegoś archeo :-)

    No nie aż tak.
    "Elektroniki" był do 1994, ja zaczynałem w 1998.
    A CPC w latach 80. to była przecież nóweczka - wprowadzony w 1984.
    W 1999 to rzeczywiście archeo - ale z drugiej strony sam 1999 to teraz archeo,
    internet w domach był przez modemy, może ktoś miał SDI czy pierwsze kablówki, GSM był
    drogi - może już nie "jak cholera", koledzy mieli telefony, ale drogi - o smarkfonach
    się nikomu nie śniło, startowały pierwsze netowe banki, a i sam wydział wyglądał jak
    z archeo.
    Choć właśnie wtedy zaczęli dostawać kasę, która jednak szła przede wszystkim na
    komputery (stąd właśnie wymiana tej pracowni i nasz pech) - okna wymieniali jak
    kończyłem studia, na wykładzie z algebry siedzieliśmy w kurtkach, takie były szpary -
    to były chyba jeszcze oryginalne z czasów budowy gmachu.

    Te CPC były OK, spełniały swoje zadanie.
    Zaś nieszczęsne PC-ty stały i się marnowały - bo nawet nie można było przyjść do tej
    pracowni na tzw. "internet"...

    > No i Altera...

    No, tutaj to już bardzo świeża historia, dopiero w 2015 kupił ich intel.