    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 9 Nov 2020 13:30:30 -0800 (PST)
    <f...@g...com>
    <5fa697cc$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <a...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    Subject: Re: karta wielowalutowa
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2020 00:28:51 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > Ktoś to wyssał z palca. Wystarczyłoby przecież wydobyć to z byle
    > terminala. Ale niczego takiego nie ma.

    Na końcu piszesz, że terminal nie analizuje CVV2.
    Nic z terminala nie wyciągniesz.
    Z CVV2 tylko on-line.

    > Nie było żadnej rezygnacji, zarówno CVV (na pasku magnetycznym) jak CVV2
    > cały czas są losowe.

    Wiki twierdzi, że generowane DES na podstawie numeru karty i daty ważności, klucze
    oczywiście zna tylko bank (klucze oczywiście różne dla CVV1 i CVV2).
    Więc w sumie póki klucze nie wyciekną, to można uznać za losowe.
    Bo nie wiem, ile trzeba by mieć przykładów, żeby odtworzyć klucz.

    > To już ideologia.

    To po co w numerach kont czy kart czy PESELach, ISBNach czy numerach dowodów
    osobistych (tu jest śmiesznie, numery zwiększają się tak, jakby były pisane z prawej
    do lewej) wprowadzono liczby (czasem 1-cyfrowe, ale czasem np. w systemie 11-stkowym,
    jak w ISBN) kontrolne, jeśli nie po to, żeby się ludzie nie mylili, przepisując je?
    Komputery się nie mylą (jedynie te z "Misia")?

    > Wyjdzie - z prawdopodobieństwem 99% (czy jakoś tak, zależnie od tego,
    > w jaki sposób ktoś ma się pomylić).

    Lepszym, algorytm eliminuje najbardziej prawdopodobne błędy, np. wszystkie pomyłki
    jednej cyfry.
    No chyba że przyjmiemy, że prawdopodobieństwo zawsze wynosi 50% - coś się wydarzy
    albo nie ;)

    > W przypadku kart cyfra kontrolna jest jedna, szansa na "przejście" jest
    > nieco większa.

    Ale też sporo niższa niż 10%.