    From: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaki kredyt PLN czy CHF?
    Date: Wed, 1 Sep 2004 10:48:28 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@aaw54.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "listka" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ch41gu$6oo$1@inews.gazeta.pl...
    > Zastanawiam sie nad zmiana kredytu z PLN na CHF, co przy rosnących stopach
    %
    > wydaje się logiczne.Po zmianie kredytu płaciłabym o 400 PLN mniej, na
    dzien
    > dzisiejszy.Ale z drugiej strony nie wiadomo co będzie za kilka lat, jak
    > będzie się kształtować kurs CHF??? Co będzie po wejściu do Unii walutowej?
    > Przy PLN nie ma ryzyka kursowego...w CHF mniejsze raty...ale przy zmianie
    > kursu może to boleć. Wyczytałam gdzieś,ze CHF do końca roku może osiągnąć
    3,2!
> [...]

    Przy kredycie w PLN narazasz sie "tylko" na ryzyko stopy procentowej. Przy
    kredycie w CHF narazasz sie na ryzyko stopy procentowej oraz na ryzyko kursu
    walutowego. To sa sprawy pewne. pozostale, to niepewnosc. Czyli CHF moze
    kosztowac 3,20 ale rownie dobrze moze kosztowac 2,30. Tutaj nie tylko
    znaczenie ma sila lub slabosc Zlotego, ale rowniez trend na rynku Usd/Chf
    oraz Eur/Chf. Jesli nie lubisz spekulacji i drzysz na mysl, ze mozesz
    stracic pare procent, to lepiej pozostan przy kredycie w PLN. Zaoszczedzisz
    nerwow :)

    Jesli jednak lubisz dreszczyk emocji i nie boisz sie podejmowac ryzyka, to
    mozesz smialo brac kredyt w CHF. Od dwoch miesiecy utrzymuje sie sygnal
    odwracania trendu na Usd/Chf, co powinno zrekompensowac nawet dalsze
    oslabienie Zlotego.

    Malin

    --

    ------