    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaki fundusz emerytalny
    Date: Wed, 20 Feb 2002 19:45:39 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "Krab" <k...@h...pl____> napisał w
    wiadomości news:a50mb3$j7t$1@news.tpi.pl...

    > zanim zdecydujesz sie na placenie skladek do
    jakiegos 3 czy 5 filaru -
    > polecam najpierw przeczytac - np tu:
    > http://e-insurance.pl/filary/r-real.htm
    > a potem dopiero wywalac forse w bloto na
    placenie na: marmury - mercedesy i
    > wysokie (kilkanascie tys) pensje zarzadu w
    firmach zerujacych na przyszlych
    > emeryturach

    Tak, pozostaje tylko podpisać sie pod Twoimi
    słowami. Wynagrodzenie ludzi zatrudnionych w
    OFEeramch (i nie tylko w tych) w zaden sposob nie
    jest związane z osiąganym wynikiem (wyjatkiem jest
    chyba dws akcji plus). Pisaliśmy juz sporona ten
    temat na pbb.
    Jeżeli już chcesz inwestować to może w obligacje
    lub w fundusze pieniężne z zerowa opłatą (mały
    przyrost ale stabilny wzrost i w efekcie pewnie
    lepiej wyjdziesz niż w ktoryms tam filarze)

    > ps
    > w powyzszym art nie uwzgledniono (jesli mnie
    pamiec nie myli) np oplat dla
    > nie-istniejacej jeszcze instytucji, ktora bedzie
    te emerytury wyplacac, a
    > ktora zapewne pobierze kolejne 5-7-9% za to ze
    jeszcze zyjemy

    Pamięc cie nie myli, to bedzie prowizja pobierana
    przez insytucje powołane specjanie do wypłaty
    emerytury (gdy juz na nia przejdziesz, jak ja
    słyszałem bedzie to 7%)

    Sark