  • Data: 2003-04-19 19:30:18
    Temat: Re: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    olo <k...@t...usunto.pl> napisał(a):

    > ale mi nie o to chodzi tylko o proste zasady ekonomiczne - Wam się wydaje
    że
    > skąd mechant weźmie pieniądze na pokrycie płatności ?
    > będzie musiał podnieść ceny - nie ma innej możliwości.

    A czy ja wchodze i mowie "Panie wstaw sobie pan terminal i akceptuja pan
    karty?" Skoro akceptuje platnosc kartami to niech to robi do konca a nie
    bedzie wymyslal obwarowania. Pan chce karta - fajnie 5% doliczymy, tu pan mi
    jeszcze zaplaci za to i za to i bedzie dobrze.

    > Oczywiście można to zrobić na 2 sposoby - albo tak jak jest obecnie
    > albo tak, że sklep podniesie wszystkie ceny o 3%
    > po czym zrobi Ci "promocję" - przy płatności gotówką dostaniesz 2% rabatu
    >
    > póki co nikt tak nie robi - bo użytkowanie kart u nas jeszcze nie przybrało
    > masowej skali

    Istnieje przymus posiadania termianal? NIE i ja takich merchantow sie nie
    czepiam ze nie akceptuja platnosci kartami. Po porstu staram sie ich omijac.

    > tak czy owak naiwnością jest liczyć że ktos Ci te 2% czy 3% da tak sobie w
    > prezencie - po to żeby Ci było łatwiej płacić, jeśli biuro turystyczne ma
    > 10% góra 15% procent marży - to trudno żeby tak sobie w prezencie rozdawało
    > sporą część ich prowizji

    A czemu np taki reReserved potrafi dac 10% placac karta mBanku, 15% na karte
    Nokii + dodatkowa prowizja za platnosc karta dla aklajera (AmExy ktore maja
    prowizje wieksza niz Visa i MC tez akceptuja) Jednak sie da i nie jest to
    naiwonoscia. (da sie tz np Empik - platnosc karta + znizka 10% na karte
    Euro<26) Inna sprawa jet ze kolejnym razem nie pojde do tego biura podrozy
    tam tylko do konkurencji, ew zrobie rezerwacje online i tez mie bedzie
    dobrze.

    --
    JaKi