  • Data: 2003-04-19 20:27:38
    Temat: Re: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zasady na jakich merchant podpisuje umowe na obsługę posa _zabraniają_ mu
    > podawanie cen wyższych dla płatności kartą.

    idź go podkabluj - to z pewnością Ci ulży

    jasne - nie zabraniają mu oczywiście podniesienia średniej marży dla całego
    asortymentu - bo tak to sie robi w "cywilizowanym świecie" po to żeby
    później ludziska cieszyły się że mogą sobie kupować i płacić kartami, sklep
    im nic nie dolicza a bank zaciera ręce bo po każdym Twoim zakupie kartą
    oprócz VATu, akcyzy itd dla państwa płacisz jeszcze skromny procencik na
    banczuś i organizację VISA i jeszcze na centrum rozliczeniowe i kogo tam
    jeszcze po drodze

    wobec tego jasne jest że zabraniają informowania klienta o tym jak pazerny
    jest banczuś i jak dużo chce od sklepu (a taka naprawdę od klienta) za to że
    będzie sobie płacił banczusiową kartą

    na mój gust to kupując cokolwiek byłbym bardzo wdzięczny gdybym znał jasne
    składniki ceny - to oczywiście marzenia ale byłoby miło gdybym tankując auto
    widział że cena paliwa to : 20% ceny beznzyny, 50% akcycy, 22% VAT i jeszcze
    3% dla organizacji VISA