  • Data: 2003-04-19 20:09:14
    Temat: Re: ciekawy tok rozumowania - rabat i taxi
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 19 Apr 2003 20:21:16 +0200, olo pisze:

    > ależ on akceptuje - skoro dla Ciebie wygodniej jest płacić kartą to płać,
    > tylko nie oczekuj że on Ci pokryje koszty.

    A ja sie znow pytam - a co mnie to obchodzi? Stawia posa, znaczy to juz
    kiedys _przemyslal_!

    > I tak za koszty zapłacisz Ty jako klient, może się to odbyć w sposób
    > całkowicie zakamuflowany (jak na zachodzie gdzie ceny są "od razu" wyższe bo
    > uwzględniają płatności kartowe, albo "po naszemu" - czyli cena skalkulowana
    > jest bez tego, a jeśli chcesz płacić kartą to dopłac sobie koszty tej
    > operacji
    > chyba jesteśmy wszyscy na tyle duzi że nie wierzymy już w św Mikołaja który
    > dawałby nam prezenty i pokrywał koszty

    Zapominasz o tym ze stawiajac posa, sprzedawca oczekuje _wiekszej_ ilosci
    klientów, stad ma większy obrót etc.

    > w dzisiejszych czasach naprawdę wiele różnych branż funkcjonuje z cenami na
    > granicy opłacalności - tak żeby tylko przetrwać i doczekać do lepszych
    > czasów. Stąd problemy takie jak ten - gdyby biuro turystyczne miało multum
    > klientów i prowizje rzędu 30-40% to wtedy nie zawracałoby sobie głowy 3%
    > tową prowizją
    > Ale ponieważ prowizje są rzędu 10% to zaczynają kalkulować i robią to co
    > robią.

    To znaczy? Bo ja mogę w triadzie kupić wycieczkę z ulgą (za bycie klientem
    od kilku lat) i zapłacić kartą.

    Jakiś kontro-przykład?

    --w