  • Data: 2021-08-11 11:35:37
    Temat: Re: aion bank?
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Swoją drogą, różnie to może być. Np. klienci zagranicznego oddziału
    > banku mogą być w lepszej sytuacji niż klienci banku krajowego -
    > niezależnie od tego, o jakie kraje chodzi. Tak już bywało kilka razy,
    > chociaż oczywiście "zwyczajnie" (wszystkie banki jednakowo) też bywało.

    Niemniej - jest to pewne ryzyko dla Klienta. Wczoraj na Gazeta.pl
    czytałem wywiad/reklamę z dyrektorem Aion. Mówił o saldach 50.000 zł na
    KO pokrywających wyższe pakiety oraz alternatywie inwestycyjnej wobec
    zakupu nieruchomości. Wnioskuję zatem, iż Aion chciałby mieć klientów
    trzymających setki tysięcy w tym "banku", a nie drobniaki na kawę.

    Swoją drogą gwarancja do 100.000 EUR to niewiele (choć nawet ten Aion
    nie posiada wedle informacji internetowych). Sądzę, że interesującą
    alternatywą dla oszczędzających mogą być obligacje skarbowe indeksowane
    inflacją. Moje dziś procentują na 3,65%, jednak jeśli ktoś zakładał rok
    temu - powinni naliczać już 5,75%. Do tego całość jest gwarantowana
    przez skarb państwa.
    Wydaje się, że Aion ze swoim 1% (?) na KO jakoś nie porywa. A co do
    inwestycji na giełdach to - analogicznie - także wolałbym brokera
    polskiego niż spoza Polski (o rezydencjach typu Wyspy Marshalla nie
    wspominając).