  • Data: 2021-08-12 21:51:38
    Temat: Re: aion bank?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A czemu nie?

    No jak? Np. jak klienci albo inni np. pracodawcy mieliby przelewać do
    takiego banku?
    Także koszty.
    Niemożliwe.

    > Tzn. pewnie tak nie robią, bo to byłoby bez sensu, zapewne jakaś
    > kombinacja jak np. rewolwer - ale w belgijskim aion w planie premium
    > można było mieć konto złotówkowe - choć nie testowałem i nie wiem,
    > jaki miało IBAN.

    Tak jak w Polsce można mieć konto w euro albo innych dolarach.
    Ale to nieco inna sprawa niż posiadanie konta za odpowiednią granicą.

    > Jest jeszcze hybryda - polski oddział zagranicznej instytucji kredytowej.
    > Prowadzony jako spółka akcyjna w polskim KRS - ale nie jest to ściśle
    > rzecz biorąc bank.

    A co? Polska spółka, na jakiej podstawie oferuje usługi bankowe?
    Chyba że nie oferuje, a tylko np. zarządza interesem w czyimś imieniu.
    --
    Krzysztof Hałasa