  • Data: 2021-08-12 17:35:10
    Temat: Re: aion bank?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 10 sierpnia 2021 o 23:41:43 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Musi mieć polski IBAN, Elixir itd, bo jak inaczej rozliczać się
    > w złotówkach - przecież nie SWIFTem.

    A czemu nie?
    Tzn. pewnie tak nie robią, bo to byłoby bez sensu, zapewne jakaś kombinacja jak np.
    rewolwer - ale w belgijskim aion w planie premium można było mieć konto złotówkowe -
    choć nie testowałem i nie wiem, jaki miało IBAN.

    > Oddział to pojęcie względne - ważne, czy ma osobowość prawną i siedzibę
    > w RP. Innymi słowy, ważne czy umowa jest zawarta z polskim bankiem, czy
    > raczej z zagranicznym.

    Jest jeszcze hybryda - polski oddział zagranicznej instytucji kredytowej.
    Prowadzony jako spółka akcyjna w polskim KRS - ale nie jest to ściśle rzecz biorąc
    bank.
    Zastanawiam się, pod który nadzór takie coś podpada.
    A aion nie jest jedynym takim wynalazkiem - jest np. oddział nordei "skandynawskiej"
    (otworzony po tym, jak sprzedali "polską" nordeę do skarbonki) - ale obsługuje tylko
    firmy.

    > Ale nie prowadzi kont złotówkowych, a dokładniej rzecz biorąc nie
    > rozlicza się np. Eliksirem.

    Ani elixir, ani złotówkowe - tylko euro.
    Ale gdyby chcieli to złotówkowe mogliby mieć. Ale elixiru zapewne nie.