    From: Szczepan Kuzniarz <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiana harmonogramu spłaty
    Date: Fri, 20 Feb 2004 23:11:56 +0100
    Sender: s...@o...pl@azuma2.magma-net.pl

    > Z tego co pamiętam, to np. w PKO BP przy jednym kredycie automatycznie
    > zmieniali wysokość raty przy nadpłacie, a przy innym trzeba było prosić i
    > płacić zł. Zobacz co masz w umowie.

    Mam coś takiego:

    "Kredytobiorcy zobowiązują się do spłaty zadłużenia (...) zgodnie z
    harmonogramem spłat stanowiącym załącznik do niniejszej umowy, będący
    jej integralną częścią."

    i dalej:

    "Wszystkie zmiany umowy wymagają zgody obu stron w formie pisemnej pod
    rygorem nieważności (...)."

    Czyli moim zdaniem bank nie może ot tak sobie zmienić harmonogramu.
    Do kogo mogę się w takiej sprawie zwrócić? Bo rozmowa z panienką
    z działu monitoringu skończyła się stwierdzeniem "system tak zrobił,
    jak pan chce możemy przygotować aneks przywracający stary harmonogram".
    Oczywiście aneks kosztuje.

    Pozdrawiam,

    Szczepan Kuźniarz