  • Data: 2019-10-05 23:38:59
    Temat: Re: Zasłyszane w internetach o zamykaniu konta ;-)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    z <...@...pl> writes:

    > "ostatnio w Banku zamykałem zbędne "konto" i Pani powiedziała że konto
    > zamykane jest w ciągu 1 miesiąca. W trakcie tegoż zamykania na koncie
    > pojawiło się 2 zł na minusie . i konto nie mogło być zamknięte.

    Tak mogło być. Ale klienta samo "zamknięcie konta" nie powinno
    interesować.

    > pojechałem i dałem te 2 złote - nie wiem za co - i spytałem się czy
    > konto jest już zamkniete. Pani powiedziała że trzeba czekać 1 miesiąc
    > od dnia dzisiejszego. o co tu chodzi to nie wiem , ale według mnie to
    > dziwne. Takim sposobem konta nigdy się nie zamknie i będą doić bez
    > końca ????????????"

    Generalnie, to czy bank zamknie konto i kiedy, to jego sprawa.
    Praktycznie nie można zamknąć konta, które nie ma zerowego salda
    (ale można to saldo wyzerować, np. przeksięgować na inne konto).
    Dla klienta powinno liczyć się tylko to, czy skutecznie wypowiedział
    bankowi umowę prowadzenia konta, oraz termin upływu wypowiedzenia.

    Może być tak, że w okresie wypowiedzenia bank nalicza opłaty, i trzeba
    je uregulować np. przed upływem wypowiedzenia, albo później, zapewne
    na żądanie banku (który także może sobie darować naliczanie lub
    dochodzenie drobnych opłat). Po upływie terminu wypowiedzenia bank nie
    ma prawa naliczać już opłat (innych niż ustawowych odsetek w niektórych
    przypadkach), bo niby na jakiej podstawie mógłby to robić?

    W niektórych bankach może być tak, że wystarczy wyzerować saldo konta,
    i obowiązywanie umowy może zostać zakończone od ręki (konto może być
    wtedy zamknięte lub nie).
    --
    Krzysztof Hałasa