  • Data: 2007-05-05 15:38:09
    Temat: Re: Wzór na oprocentowanie ;-)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ".ppp." <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f1i5sq$e44$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Jaki jest matematyczne wzór na oprocentowanie?
    > Chodzi mi o to:
    >
    > Dane:
    > Kredyt = 200 000 PLN
    > Ilośc rat = 300 miesięcy
    > Oprocentowanie = 4%
    >
    > Szukane:
    > Wysokość raty = X
    >
    > I jak się ma wysokość oprocentowania do okresu spłąty (lub ilości rat?) ???
    >
    > Jak to się właściwie oblicza? :-)
    > Poważnie się pytam, jestem laikiem w tyfh sprawach.

    Mało danych. Funkcjonują co najmniej dwa główne sposoby oparte na stałych lub
    zmiennych ratach. Zmienne raty w prosty sposób się liczy, bo to odpowiadająca
    ilości rat część kredytu plus 1/12 odsetek rocznych od kwoty zadłużenia w chwili
    spłaty. Przy stałych ratach już przydaje sie funkcja EXCELA, albo arkusz
    kalkulacyjny. To wszystko jakoś dziwnie z reguły tylko w przybliżeniu odpowiada
    obliczeniom banku, bo dochodzą różne niuanse z chwilą obliczania odsetek, czy
    też różną długością miesięcy. Ale generalnie większych różnic nie ma.