    From: a...@t...pl (Bartek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wpis hipoteki
    Date: 10 May 2006 18:57:07 +0200

    > Witam
    >
    > W grudniu wziąłem kredyt hipoteczny w GE. Mieszkanie na rynku wtórnym, już
    > miało założoną księgę wieczystą. Niedawno przyszło zawiadomienie o
    > zmianach w księdze, poszedłem po odpis. W odpisie napisane w 2 dziale że
    > ja jestem właścicielem i że zmiana dokonana na wniosek notariusza. Ale w
    > dziale 4 pusto, a powinien być wpisany bank.
    >
    > Widzę dwie możliwości takiej sytuacji:
    >
    > 1. Ktoś czegoś nie dopatrzył i trzeba się czym prędzej starać o dokonanie
    > wpisu w dziale 4

> [...]

    A czy byl zlozony wniosek o wpis do hipoteki?
    I czy zostala zlozona oplata od tego?
    Bo bez tego sąd palcem nie kiwnie.

    Te dwie rzeczy mogą zostac zalatwione równoczesnie. Jak ja bralem kredyt
    hipoteczny, to przed uruchomieniem musiałem złozyc w sadzie wniosek o
    wpisanie hipoteki oraz dostarczyc do banku potwierdzenie zlozenia wniosku.
    Bank powinien cos takiego Ci przygotowac, razem z deklacacją PCC na podatek
    od ustanowienia hipoteki/hipotek.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl