    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Warto zabezpieczać numerek CVV2?
    Date: Mon, 25 Apr 2005 00:37:43 +0200

    ArtB napisał(a):

    > Czy ktoś mógłby wytłumaczyć, dlaczego akurat kredytowa i dlaczego
    > w dodatku wypukła (żelazko?) ? Co za różnica czy płaci bank swoimi
    > pieniędzmi czy klienta - ważne żeby zapłacił. Skąd się wziął taki
    > zwyczaj? A jak dasz wypukłą debetówkę? Sprawdzą?

    Korzystam z pewnej usługi w USA i chłopaki co tydzień blokują mi kwote
    kilkudziesięciu dolarów tygodniowo "a konto" ewentualnych wydatków. Te
    wydatki z reguły ograniczają sie do pojedynczych dolarów, ale w razie
    czego mogę skorzystać do pełenj wysokości linitu. Gdyby to była karta
    debetowa, miałbym stale zablokowana kwotę SWOICH pieniędzy, tak jest to
    ew. problem banku (chociaż nie jest).

    Podobnie chociażby w hotelu - chociaż płaci za mnie firma przelewem,
    karta jest blokowana do kwoty np. należności za deklarowany pobyt. Itd itp.

    M.